Halo Reach najlepszym debiutem Microsoftu na Steamie
Firma Microsoft pochwaliła się, że w premierowym tygodniu pecetowa wersja gry Halo: Reach poradziła sobie na Steamie lepiej, niż jakakolwiek inna produkcja wydana w tym serwisie pod szyldem Xbox Game Studios.
W zeszły wtorek zadebiutowała pecetowa wersja Halo: Reach. Premiera okazała się dużym sukcesem, co firma Microsoft zilustrowała szeregiem liczb. W trakcie pierwszego tygodnia w Halo: The Master Chief Collection (w skład którego wchodzi ta gra) bawiło się łącznie 3 miliony graczy na PC i Xboksie One.
Halo: Reach było najlepiej sprzedającą się grą ubiegłego tygodnia na Steamie. Był to najlepszy debiut w tym sklepie produkcji wydanej przez Xbox Game Studios. Ponadto w dniu premiery tytuł był numerem jeden w serwisie Twitch. W sumie w minionym tygodniu obejrzano 3 miliony godzin streamów produkcji z serii.
Microsoft pochwalił się również, że projekt bardzo spodobał się graczom – na Steamie 92% recenzji użytkowników jest pozytywnych. Nie podano wyników sprzedaży, ale według szacunków płatnej wersji SteamSpy grę posiada ponad dwa miliony użytkowników serwisu firmy Valve.
Przypomnijmy, że Halo: Reach jest pierwszym tytułem wchodzącym w skład pecetowej wersji Halo: The Master Chief Collection. Gracze mogą kupić całą kolekcję (za 142,99 zł) lub nabyć tylko wybrane pozycje. W przypadku skorzystania z tej drugiej opcji samo Halo: Reach kosztuje 35,99 zł.
Autorzy potrzebują dużo czasu na odpowiednie dopasowanie serii do współczesnych standardów, dlatego zamiast wypuścić całą kolekcję równocześnie zdecydowali się udostępniać kolejne tytuły w kolejności chronologicznej pod względem fabularnym. Dlatego zaczęto od Halo: Reach, które jest prequelem. Następnie otrzymamy Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2, Halo 3 (wraz z kampanią z Halo 3: ODST), a na końcu Halo 4. Niestety, na razie nie ujawniono dat premier tych produkcji na PC.