Half-Life: Alyx bez VR z lepszymi animacjami i mapami
Doczekaliśmy się nowej wersji Half-Life Alyx NoVR, czyli ambitnej modyfikacji, która pozwala na zabawę w HL: Alyx na myszce i klawiaturze oraz bez użycia gogli VR.
Kilka dni temu wyobraźnię graczy rozpaliły doniesienia sugerujące, że studio Valve pracuje nad nową odsłoną cyklu Half-Life. Fani marki są wyposzczeni, gdyż od premiery HL2: Episode 2 mineło już prawie 17 lat. Co prawda w 2020 roku ukazało się Half-Life: Alyx, ale ta gra oficjalnie działa tylko w trybie VR.
Piszemy „oficjalnie”, gdyż grupa fanów od dłuższego czasu rozwija wyśmienity mod Half-Life Alyx NoVR, który pozwala na zabawę w tę produkcje bez gogli wirtualnej rzeczywistości. Modyfikacja właśnie otrzymała nową aktualizację.
- Half-Life Alyx NoVR – pobierz mod z naszego FTP (autorzy udzielili nam zgody na hostowanie mirrora)
Co nowego w Half-Life Alyx NoVR?
Letnia aktualizacja wprowadziła wiele zmian.
- Wprowadzono nowe ulepszone animacje kierowanej przez nas bohaterki (takie jak korzystanie z broni).
- Przerobiono mapy, aby usunąć pojawiające się wcześniej okazjonalne problemy z potykaniem się postaci.
- Ukończono w końcu przerabianie wszystkich zagadek z tworzeniem połączeń energetycznych na tryb bez VR.
- Autorzy poprawili też działanie moda na Steam Decku.
- Na mapach umieszczono dodatkowe interaktywne obiekty.
- Wszystkie Osiągnięcia da się teraz odblokować, bawiąc się bez VR.
- Ponadto zmieniono sposób instalacji moda. Nie trzeba już ręcznie kopiować plików we właściwe miejsca. Zamiast tego przygotowano prosty w użyciu instalator, który zrobi to wszystko za nas.
Projekt pozwala rozegrać Half-Life: Alyx jak klasyczną grę pecetową, czyli na monitorze i bawiąc się myszką oraz klawiaturą. Aby to osiągnąć, autorzy musieli gruntownie przerobić całe sterowanie, zmodyfikować wszystkie wyzwania, jak również dopasować mapy do nowego systemu poruszania się. Efekt jest zaskakująco dobry i z modem można w ten tytuł zagrać jak w normalnego, wysokobudżetowego FPS-a.
Jak duże zapotrzebowanie jest na ten projekt, najlepiej pokazuje fakt, że zagrało już w niego ponad 200 tysięcy osób.