Half-Life 2 RTX ulepszy nie tylko oświetlenie. Remaster nie powtórzy błędów Portal RTX
Dzięki wywiadowi z twórcami Half-Life 2 RTX dowiedzieliśmy się szeregu ciekawszych rzeczy na temat tego quasi-remastera klasycznego FPS-a studia Valve.
W sierpniu tego roku zapowiedziano Half-Life 2 RTX, czyli odświeżoną wersję kultowego FPS-a, nad którą pracuje fanowskie studio Orbifold, złożone z czterech doświadczonych zespołów moderskich. Twórcy udzielili właśnie ciekawego wywiadu kanałowi Lambda Generation, dzięki czemu dowiedzieliśmy się sporo nowego na temat tego projekt.
- Celem autorów jest takie ulepszenie gry, aby odpowiadała ona wyidealizowanemu wyobrażeniu o niej, jakie dzisiaj mają osoby, które zagrały w nią po raz pierwszy w 2004 roku.
- Projekt podąża szlakiem przetartym przez Portal RTX. Twórcy nie ograniczą się więc tylko do dodania ray tracingu i ulepszą także wszystkie modele oraz tekstury. Autorzy nie muszą tutaj zaczynać od zera, gdyż wiele z tych elementów zaczerpną z Half-Life: Alyx.
- Te ulepszenia mogą spowodować, że stare mody z nowymi obiektami nie będą zawsze od razu prawidłowo działały w Half-Life 2 RTX, ale twórcy udostępnią narzędzia, które pomogą na zaktualizowanie tych przestarzałych elementów.
- Twórcy mają błogosławieństwo firmy Valve, a w pracach pomaga im firma Nvidia.
- Autorzy uspokajają, że nie ma powodów do obaw o wydajność. Portal RTX miał z tym problemy, ale w zespole Half-Life 2 RTX są ludzie, którzy opracowali modyfikację Portal: Prelude RTX, która pomimo znacznie większych poziomów niż podstawowa gra była bardzo dobrze zoptymalizowana.
Niestety, na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery. Warto dodać, że Half-Life 2 RTX nie będzie kompatybilne z modem Half-Life 2: VR, ale twórcy zamierzają w przyszłości skonwertować ulepszenia z pierwszego z tych projektów do drugiego, tak aby za jakiś czas możliwa była zabawa w upiększone HL2 w wirtualnej rzeczywistości.