Half-Life 2 RTX na nowym zwiastunie. Być może tak wyobrażałeś sobie Nova Prospekt, grając w oryginał
Nvidia opublikowała nowy zwiastun fanowskiego Half-Life 2 RTX. Zmiany w grafice już teraz imponują, a przecież projekt znajduje się na wczesnym etapie produkcji.
Fani Half-Life’a 2 chcą dać ulubionej grze drugie życie poprzez autorski projekt, który wykorzystuje możliwości ray tracingu. Na oficjalnym kanale YouTube firmy Nvidia opublikowano nowy zwiastun, przybliżający zmiany, jakie udało się wprowadzić do Half-Life 2 RTX – An RTX Remix Project. Zaznaczono, że prace są ciągle na wczesnym etapie, co tym bardziej imponuje.
Half-Life 2 powróci w oprawie z ray tracingiem
Krótkie nagranie na YouTube pokazuje potencjał nowoczesnych technologii. Wykorzystanie ray tracingu i DLSS 3.5 wpływa znacznie na poprawę warstwy wizualnej. Cienie wyglądają lepiej, co nie powinno dziwić, ponieważ oryginalny Half-Life 2 wkrótce skończy 20 lat. Zmianom na lepsze poddano także tekstury.
Klimat Nova Prospekt wciąż jednak został zachowany i twórcy nie wprowadzili żadnych drastycznych zmian, które mogłyby odmienić odbiór produkcji. Pozytywny skutek wykorzystania narzędzi Nvidii widać także przy wspomnianym DLSS. Tekstury są znacznie bardziej stabilne, co pokazano na przykładzie ogrodzenia z siatki. Oryginalnie obraz migocze, a po włączeniu ray tracingu wszelkie zakłócenia znikają.
Opublikowany zwiastun nie jest pierwszym pokazem Half-Life’a 2 RTX – An RTX Remix Project. Niemal równo rok temu pokazano oryginalną zapowiedź fanowskiego remastera. Wtedy skupiono się na możliwościach ray tracingu i poprawionych teksturach. Natomiast w styczniu pokazano zmiany w Ravenholm.
Za projektem stoi ekipa z Orbifold Studios, a w jego powstawanie zaangażowane są osoby, które wcześniej pracowały przy Half-Life 2: VR, Half-Life 2: Remade Assets, Project 17 oraz Raising the Bar: Redux. Na oficjalnej stronie deweloperzy informują, że wciąż prowadzą rekrutację i szukają chętnych do pomocy.