Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2021, 10:26

Guild Wars 2: End of Dragons opóźnione; premiera dopiero w 2022 roku

Guild Wars 2: End of Dragons zostało opóźnione. Nowy dodatek do popularnego MMORPG od studia ArenaNet zadebiutuje dopiero w przyszłym roku.

Należące do firmy NCsoft studio ArenaNet, deweloperzy odpowiedzialni za MMORPG Guild Wars 2, ogłosiło, że trzeci po Heart of Thorns i Path of Fire dodatek do jego popularnej produkcji, End of Dragons, ukaże się później, niż planowano. Rozszerzenie, które miało zadebiutować pod koniec 2021 roku, wyjdzie na początku 2022. Nie będziemy jednak musieli czekać pół roku, aby zobaczyć End of Dragons w akcji – na 27 lipca zaplanowano bowiem stream na żywo, w trakcie którego zostanie zaprezentowany trailer nowego dodatku, a także ujawnione szczegóły związane z jego historią, postaciami, nowymi funkcjami czy beta-testami.

A to nie wszystko, bo twórcy pracują nad usprawnieniem silnika Guild Wars 2, aby gra mogła skorzystać z dobrodziejstw DirectX 11. Samo to nie poprawi może grafiki ani nie zwiększy liczby klatek na sekundę – na co szczególnie narzeka społeczność – ale ma „otworzyć wiele drzwi do poprawy wydajności, np. umożliwić wykorzystanie wielowątkowości procesorów”. W planach deweloperów na 2021 rok jest też ulepszenie trybu World vs World (WvW), w którym dzięki funkcji World Restructuring będą organizowane starcia pomiędzy aktywnymi graczami, gildiami i sojuszami.

Studio ArenaNet nie podało żadnych nowych informacji na temat wydania Guild Wars 2 na Steamie, które opóźniło się m.in. ze względu na chęć dopracowania dodatku End of Dragons. Istnieje szansa, że deweloperzy ponowne poruszą tę kwestię w najbliższej przyszłości. Warto przy tym zauważyć, że po restrukturyzacji w szeregi twórców powrócili ostatnio były dyrektor gry Colin Johanson, a także Josh „Grouch” Davis – dawniej kierownik ds. marki/zespołu PvP, a obecnie szef wydarzeń na żywo (Head of Live Operations).

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej