autor: Łukasz Szliselman
Guild Wars 2 – 3 miliony sprzedanych kopii, a zabawa dopiero się zaczyna
Studio ArenaNet pochwaliło się, że Guild Wars 2 trafiło już do ponad 3 milionów graczy. W ciągu kilku miesięcy od premiery, fani byli świadkami obszernych aktualizacji i wydarzeń specjalnych, a na 2013 rok twórcy planują znacznie więcej atrakcji.
W ciągu kilku miesięcy od sierpniowej premiery Guild Wars 2, MMORPG studia ArenaNet sprzedało się w liczbie ponad 3 milionów egzemplarzy. Sukces finansowy to jednak nie wszystko, a utrzymanie rzeszy zadowolonych fanów wymaga sporego nakładu pracy. Dla ludzi z ArenaNet rok 2013 zapowiada się dość pracowicie. Colin Johanson, kierownik projektu Guild Wars 2, na oficjalnej stronie gry zdradził kilka szczegółów odnośnie jej najbliższej przyszłości.
Jeśli podobały się Wam zeszłoroczne eventy (Shadow of the Mad King, The Lost Shores i Wintersday), z pewnością ucieszycie się na wieść, o kolejnych specjalnych wydarzeniach w nadchodzących miesiącach. Twórcom zależy, by świat gry żył i stale się przeobrażał na oczach graczy.
Zmianie ulegnie system nagród za osiągnięcia – za zdobycie „aczika” gracze dostaną żetony, które wymienią na wybrany przez siebie sprzęt. Oczywiście nie zabraknie garści nowych przedmiotów do zdobycia. Ponadto dzienne zadania będą różniły się w zależności od dnia tygodnia.
ArenaNet planuje także usprawnić rozgrywkę typu World vs. World. Pojawi się opcja płatnego transferu z jednego serwera na drugi oraz odwiedzania znajomych grających na innym świecie (w tym drugim przypadku dostęp do WvW będzie zablokowany). Twórcy obiecują też wyeliminować culling – problem z doczytywaniem modeli postaci kładący się cieniem na zabawie WvW.
Zmiany na lepsze dosięgną też warstwy PvP. Nie wgłębiając się w szczegóły, Johanson zapewnił, że starcia między graczami będą przyjemniejsze dla początkujących (m.in. dzięki systemowi trafniej dobierającemu przeciwników), a także jeszcze bardziej niż dotąd opłacalne dla zaawansowanych graczy.
To nie wszystko, co ArenaNet szykuje na rok 2013. Działania studia skupią się przede wszystkim na tym, by fani Guild Wars 2 każdego dnia mieli powód do odwiedzenia żyjącego świata Tyrii.