Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2024, 17:36

autor: Kamil Kleszyk

Grzegorz Styczeń potwierdza: zmiana silnika sprawi, że Manor Lords będzie działać jeszcze lepiej niż obecnie. Szykują się spore zmiany w ekranie podsumowania handlu

Twórca Manor Lords, Grzegorz Styczeń, podzielił się z fanami kilkoma ważnymi informacjami na temat swojej flagowej produkcji. Jedna z nich dotyczy działania gry na Unreal Engine 5.

Źródło fot. Hooded Horse
i

Każdy, kto miał jakiekolwiek obawy związane z przejściem Manor Lords na Unreal Engine 5, może odetchnąć z ulga. Twórca przebojowego city buildera poinformował fanów, że dzięki wykorzystaniu nowej wersji silnika firmy Epic Games, strategia działa płynniej aniżeli na UE4.

Przeprowadzamy dokładne testy wydajności dla kompilacji dedykowanej UE5. Jak na razie wygląda na to, że w porównaniu do UE4 liczba klatek na sekundę jest bardziej stabilna, tzn. górne wartości spadły, ale dolne wzrosły. Nawet jeśli maksymalna liczba fps będzie niższa [niż obecnie – dop. red.], powinno to skutkować bardziej płynnym doświadczeniem w ogóle – ogłosił w serwisie X Grzegorz Styczeń.

Jak można było się spodziewać, pod postem natychmiast zaroiło się od komentarzy, na które twórca konsekwentnie udzielał odpowiedzi. Jeden z nich dotyczył wykorzystania systemu oświetlenia i odbić Lumen. Okazuje się, że technologia, z której słynie Unreal Engine 5, nie znajdzie zastosowania w Manor Lords. Grzegorz Styczeń swoją decyzję uargumentował małą różnicą w jakości, która byłaby okupiona sporym spadkiem wydajności.

Pomysły na przyszłość

Oprócz kwestii przesiadki na UE5, polski twórca zdradził niedawno, że w niedalekiej przyszłości gra otrzyma nowy ekran podsumowania handlu. Na razie zawiera on jedynie listę transakcji oraz podsumowanie salda za wybrany okres, ale deweloper otwarty jest na propozycje graczy.

Jeden z nich zaproponował dodanie wykresów, na co Styczeń odpowiedział, że rozważał to, ale zastanawia się, czy element ten będzie pasował do gry z motywem średniowiecznym.

W innym komentarzu pojawiła się zaś sugestia wzbogacenia ekranu handlu o przegląd popytu, aby gracze wiedzieli, jakie ilości towaru są potrzebne do przeprowadzania transakcji między regionami. Co ciekawe, twórca również i tę mechanikę rozważał. Mało tego, zostanie ona dodana do Manor Lords w przyszłości.

Zanim jednak wspomniane nowości i ulepszenia powędrują do gry, polski city builder otrzyma aktualizację, która doda m.in. stawy rybne oraz nowe jednostki wojskowe. Fani Manor Lords mogą zatem patrzeć w przyszłość z wielkim optymizmem.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej