Gry nie potrzebują Hollywoodu, twierdzi Phil Spencer. Szef Xboxa doprecyzował plany gamingowe Microsoftu
W wywiadzie Phil Spencer stwierdził, że branża gier nie potrzebuje Hollywoodu, ale cieszą go sukcesy ekranizacji marek Microsoftu.

Szef Microsoft Gaming, Phil Spencer, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi Variety.
Gaming nie potrzebuje Hollywoodu
Najważniejszą poruszoną kwestią był wielki sukces kinowej adaptacji Minecrafta, która postrzegana była jako ryzyko.
- Telewizyjny Fallout okazał się hitem, ale z kolei serial Halo rozczarował. Do tego w kinach sukcesy ekranizacji gier nie są nigdy przesądzone. Zdarzają się tam zarówno przeboje, takie jak Super Mario Bros. Film, jak i klapy pokroju Borderlands. Microsoft był jednak skłonny zaryzykować i okazało się to trafioną decyzją.
- Spencer wyraża także zadowolenie z tego, że gry osiągnęły poziom, na którym nie muszą się wstydzić niczego pod względem fabularnym. Pokazują to nie tylko adaptacje na inne media. Działa to również w drugą stronę i według Spencera Indiana Jones and the Great Circle jest jedną z najlepszych historii o tym bohaterze, jakie kiedykolwiek powstały.
Szef działu Xboksa podkreśla również, że choć udane adaptacje cieszą, to gry są już tak potężną branżą, że nie potrzebują Hollywoodu.
- Dlatego Microsoft nie zamierza rzucać się do ekranizowania wszystkich swoich dużych marek.
- Zamiast tego takie projekty będą powstawały tylko, gdy znajdą się partnerzy, którzy rozumieją daną serię i wiedzą, jak zaadaptować ją w ciekawy sposób.
Indiana Jones z potencjałem, świeże marki oczkiem w głowie Microsoftu
Zapytany konkretnie o Indiana Jones and the Great Circle Spencer stwierdził, że Microsoft jest zadowolony z odbioru gry oraz jej wyników finansowych i widzi potencjał na kolejne odsłony serii. Nie chciał jednak zdradzić nic więcej.
Spencer stwierdził również, że Microsoft kładzie duży nacisk na kompletnie nowe marki.
- Firma chce, aby należące do niej studia deweloperskie miały możliwość opracowania od zera zupełnie świeżych projektów.
- Microsoft zamierza także wspierać Nintendo Switch 2, gdyż postrzega tę konsolę, jak i jej poprzednika, jako szansę na dotarcie do graczy, którzy nie bawią się na pecetach lub konsolach stricte domowych.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Indiana Jones and the Great Circle zadebiutował na PC i konsolach Xbox Series S i Xbox Series X w grudniu ubiegłego roku (zarówno w sprzedaży, jak i na Game Passie). Z kolei 17 kwietnia gra trafi globalnie na PlayStation 5 (w nocy z 14 na 15 kwietnia ruszył wczesny dostęp dla graczy, którzy zapłacili za edycję Premium).
- Recenzja gry Indiana Jones and the Great Circle – Indy powraca, choć z kryzysem tożsamości
- Indiana Jones Great Circle – poradnik do gry