autor: Janusz Guzowski
Ground Branch – udostępniono darmowy prototyp duchowego następcy Rainbow Six
Studio Blackfoot udostępniło demo technologiczne gry Ground Branch, taktycznego FPS-a, wzorowanego na takich tytułach jak Rainbow Six czy Ghost Recon. Produkcja oparta jest na silniku Unreal Engine 4 i ma być nastawiona na realizm w przedstawieniu przebiegu misji specjalnych.
Ground Branch to taktyczny FPS tworzony przez dwuosobowe studio Blackfoot. W przeciwieństwie do efektownych, ale mało realistycznych strzelanek AAA, tytuł ma cechować się dużym realizmem i naciskiem na przemyślane planowanie każdej akcji. W związku z tym producenci planują implementację szeregu interesujących rozwiązań – m.in. kolizji broni z otoczeniem, realistycznej dystrybucji amunicji czy modelu obrażeń, w którym sposób zachowania naszego bohatera jest modyfikowany w zależności od miejsca trafienia i głębokości rany. To dość poważne obietnice i można by mieć wątpliwości co do możliwości ich realizacji, jednak jednym z członków zespołu deweloperskiego jest John Sonedecker. To jeden z kluczowych ludzi Red Storm Entertainment, teamu odpowiedzialnego za pierwszą część Rainbow Six, Rogue Spear czy Ghost Recon. Pracował także nad takimi tytułami jak Advanced Warfighter, Rainbow Six: Lockdown, Red Orchestra 2 czy Door Kickers. Co więcej, Sonedecker od lat współdziała z dowództwem amerykańskich sił specjalnych US SOCOM przy tworzeniu profesjonalnych narzędzi treningowych dla armii.
W samym Ground Branch pokierujemy niewielkim oddziałem SAD – Special Activities Division. Jest to istniejąca w rzeczywistości jednostka będąca militarnym narzędziem CIA. W jej skład wchodzą tylko najlepiej wyszkoleni żołnierze. Co ważne, ponieważ jednostka jest częścią wywiadu, a nie sił zbrojnych, w swoich działaniach nie jest ograniczana przez regulaminy wojskowe, co pozwala jej na większe pole manewru w trakcie akcji. Te bardzo często są przeprowadzane w niebezpiecznych geopolitycznie regionach, gdzie obecność Stanów Zjednoczonych nie jest mile widziana.
Niedawno na oficjalnej stronie gry Ground Branch udostępniono demo technologiczne. Jak podkreślają twórcy, nie jest to prezentacja samego tytułu, a jedynie rzut oka na zastosowane rozwiązania techniczne. W związku z tym zawartość udostępnionego materiału nie jest zbyt bogata – do naszej dyspozycji oddano rozbudowany moduł doboru uzbrojenia i ekwipunku, lobby pełniące funkcję miejsca przygotowań przed misją oraz trzy mapy – dwie strzelnice oraz leśne tereny przypominające park krajobrazowy. Możemy też przetestować działanie broni. Gra działa na silniku Unreal Engine 4. Materiał wideo z dema technologicznego możecie zobaczyć poniżej:
Nie wiadomo kiedy zakończy się produkcja gry Ground Branch. Zespół deweloperski pracuje nad tytułem już od dłuższego czasu. W 2012 roku studio Blackfoot wystartowało z kampanią w ramach platformy Kickstarter, jednak z wnioskowanych 425 tysięcy dolarów udało się uzbierać jedynie 111 tysięcy, w związku z czym twórcy nie otrzymali żadnych pieniędzy. Mimo to producenci zapewniają, że nie zamierzają porzucić projektu. Kolejnym krokiem, po demie technologicznym, ma być przygotowanie wersji Wczesnego Dostępu dla serwisu Steam.