Ruszył Kickstarter taktycznej strzelanki Ground Branch, autorstwa weteranów serii Rainbow Six
Na serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka środków na produkcję taktycznego FPS-a Ground Branch. Projekt opracowuje zespół BlackFoot Studios, w skład którego wchodzą ludzie, którzy brali udział w tworzeniu Tom Clancy's Rainbow Six, Tom Clancy's Rainbow Six Rogue Spear oraz Tom Clancy's Ghost Recon.
Na serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka pieniędzy na Ground Branch, czyli tytuł, który powinien zainteresować wszystkich fanów realistycznych FPS-ów. Będzie to taktyczna strzelanka wzorowana na takich produkcjach, jak Tom Clancy's Rainbow Six, Tom Clancy's Rainbow Six Rogue Spear czy Tom Clancy's Ghost Recon. Zespół deweloperski doskonale nadaje się do realizacji tego zadania, gdyż znajdziemy w nim wielu byłych pracowników studia Red Storm, którzy odegrali kluczowe role w produkcji wspomnianych projektów. Twórcy proszą o 425 tysięcy dolarów. Akcja potrwa do 6 lipca tego roku. Za 15 dolarów otrzymacie pełną wersję gry. Premiera gotowego produktu zapowiadana jest na sierpień przyszłego roku. Obecnie planowana jest jedynie wersja pecetowa.
Czytelnicy śledzący wieści dotyczące Kickstartera zapewne pamiętają Takedown, czyli podobny projekt sprzed kilku miesięcy. Tam mieliśmy jednak do czynienia ze zbieraniem pieniędzy na wersję alpha. Natomiast w przypadku Ground Branch duża część gry została już ukończona. Stopień zaawansowania produkcji widać na reklamującym akcję filmiku:
Autorzy, czyli BlackFoot Studios, pracują nad tym tytułem od kilku lat. Niestety, obecnie wydawcy nie są skłonni finansować taktycznych strzelanek, więc twórcy zajmują się swoim dziełem po godzinach. To oczywiście znacząco wydłuża cykl deweloperski i utrudnia osiągnięcie odpowiedniego poziomu wykonania. Dlatego właśnie postanowiono poprosić o wsparcie samych graczy.
Ground Branch oparte jest na prawdziwej jednostce SAD (Special Activities Division), będącej częścią CIA. Zadaniem tych oddziałów jest wykonywanie na obcym terytorium tajnych operacji, o których wiedzy mogą się wyprzeć władze Stanów Zjednoczonych. Żołnierze ci jako pierwsi lądują na wrogim terenie, na długo nim znajdą się tam jakiekolwiek inne oddziały specjalne.
Jednocześnie SAD nie należy do struktur wojskowych, więc nie musi przestrzegać ograniczających je reguł. W praktyce oznacza to, że jednostka ma całkowicie wolną rękę w wyborze metod realizacji zadania.
Autorzy nie zamierzają tworzyć gry o wielkiej wojnie i tym samym konkurować z cyklem ArmA. Zamiast tego mechanika rozgrywki w Ground Branch przypominać będzie pierwszą część serii Tom Clancy's Ghost Recon i skoncentruje się na starciach niewielkich oddziałów doskonale wyszkolonych żołnierzy. Nacisk położony zostanie na realizm. Nie znajdziemy tu zatem żadnego regenerującego się zdrowia. Poważne rany będą najczęściej śmiertelne lub w najlepszym przypadku mocno ograniczą możliwości ruchowe postaci. Balistyka kul oraz ich siła przebicia rządzoną będzie przez silnik fizyczny, który weźmie pod uwagę takie detale jak m.in. odległość, siłę i kierunek wiatru czy typ trafionego materiału. Gracze otrzymają szeroką swobodę konfiguracji swoich żołnierzy. Jednocześnie każde opancerzenie, broń czy część ekwipunku posiadać będzie własną wagę, która wpłynie na mobilność postaci. Nie zabraknie też potężnych narzędzi moderskich.
Gra skoncentruje się na trybie wieloosobowym, pozwalającym zarówno na rywalizację z innymi graczami, jak i zabawę w kooperacji. Twórcy opisują swoją filozofię projektowania terminem NORG (Natural Order of Realistic Gameplay). Zakłada ona promowanie realizmu, ale nie kosztem ograniczania swobody graczy. Idealnym przykładem jest skakanie przez postacie. Wiele gier nie pozwala na to, chcąc uniknąć serwerów zapełnionych kicającymi w szalonym tempie żołnierzami. Natomiast BlackFoot Studios pozwoli na skoki, ale będą one miały swoje konsekwencje i w ich trakcie trafienie czegokolwiek okaże się praktycznie niemożliwe. Podobnie rozwiązana zostanie sprawa uzbrojenia, które nie będzie sztucznie zbalansowane i tym samym nierealistyczne. Jednocześnie w Ground Branch nie znajdziemy żadnego systemu rozwoju postaci. Cały ekwipunek dostępny będzie od pierwszego meczu.