Gracze AC: Valhalla próbują odczytać starożytny język opracowany przez Ubisoft
Gracze Assassin’s Creed: Valhalla pracują w pocie czola, aby poradzić sobie z rozszyfrowaniem języka Isu przygotowanego specjalnie na potrzeby produkcji.
- Ubisoft przygotował dla graczy nie lada łamigłówkę, która polega na odczytaniu fikcyjnego języka tzw. Pierwszej Cywilizacji;
- fani serii radzą sobie z zadaniem całkiem nieźle i udało im się już opracować konkretny system rozszyfrowujący dane znaki i sentencje.
Twórcy gier sandboxowych przygotowują zwykle masę easter eggów, czynności opcjonalnych i detali, które mogą wciągnąć w rozgrywkę na wiele godzin. Ukryte treści nie zawsze są jednak tak oczywiste, jak nam się wydaje, i wymagają nie tylko konsekwentnej gry, ale i zaawansowanych umiejętności z różnych dziedzin nauki. W przypadku Assassin’s Creed: Valhalli deweloperzy domagają się od najbardziej zapalczywych odkrywców zdolności logicznych, wiedzy semiotycznej i chęci do rozszyfrowania obcojęzycznych komunikatów. Ubisoft opracował bowiem fikcyjną mowę i pismo Isu.
Isu to inaczej Pierwsza Cywilizacja, a więc gatunek istot humanoidalnych, który już przeminął, ale pozostawił po sobie dziedzictwo w postaci chociażby przekazów pisanych, jakie można odnaleźć w niektórych miejscówkach w Valhalli. Gracze postanowili podjąć rękawicę rzuconą przez Isu oraz Ubisoft i spróbowali zrozumieć ten język, odczytując poszczególne komunikaty. Cały proces myślowy możecie poznać dzięki poniższemu materiałowi.
Nie jest to łatwe zadanie, choć twórcy pozostawili w grze parę niezbędnych wskazówek, jak na przykład przetłumaczone teksty i fotografie na komputerze Layli, członkini bractwa asasynów. Języka Isu nie można odczytać na jeden sposób, gdyż niektóre zapisy różnią się od siebie. Ciężko o jednolitość pisemno-komunikacyjną, skoro mówimy o starożytnej cywilizacji.
Prace nad przetłumaczeniem poszczególnych wiadomości jeszcze trwają, ale i tak udało się już częściowo zrozumieć gramatykę i strukturę zdań Isu. Wyniki prac zobaczycie między innymi na poniższej grafice.
Można psioczyć na Ubisoft, jeżeli chodzi o początkowy stan techniczny Valhalli, a niektórym z Was gra zapewne nie przypadnie do gustu, ale trudno nie docenić wkładu studia w proces produkcyjny i jego skupienia na najdrobniejszych detalach, jeżeli możemy tak w ogóle nazwać opracowanie nowego języka. A wszystkim zajmującym się jego rozszyfrowaniem graczom życzymy wytrwałości i powodzenia.
- Assassin’s Creed Valhalla – poradnik do gry
- Assassin’s Creed Valhalla – recenzja gry
- Strona internetowa serii Assassin’s Creed