Gracz sam naprawił ekonomię w Cities Skylines 2
Jeśli ekonomia Cities: Skylines II jest dla Was zbyt łatwa i niezbyt realistyczna, to powinniście się zainteresować modyfikacją EconomyFixer.
Cities: Skylines II okazało się sporym rozczarowaniem. Odpowiedzialne za projekt studio Colossal Order pracuje obecnie nad ulepszeniem produkcji, ale część fanów postanowiła nie czekać i wzięła sprawy w swoje ręce. Jednym z najlepszych tego owoców jest modyfikacja EconomyFixer.
- Zgodnie z tytułem, celem projektu jest naprawienie warstwy ekonomicznej gry poprzez zmianę wielu elementów balansu rozgrywki.
- Mod oferuje cztery poziomy trudności i nawet na najniższym zarobek jest sporym wyzwaniem. To ważne, bo ekonomia z podstawowej wersji gry w opinii wielu fanów (zwłaszcza weteranów pierwszej części) jest zdecydowanie zbyt łatwa.
- Naprawiono również błąd gry, który powodował, że zarabialiśmy pomimo tego, że dane rynkowe nie powinny na to pozwalać.
- Przerobiono mechanikę dotacji. Teraz duże pieniądze otrzymujemy na początku rozgrywki, a potem dotacje ulegaj zmniejszeniu wraz z rozwojem miasta.
- Do ekranu budżetu dodano brakujące informacje o przychodach i kosztach związanych z importem i eksportem
- Ulepszono także mechanikę wyburzania. Zniszczenie za jej pomocą budynku powoduje jego zawalenie i trzeba poczekać, aż zostanie on oczyszczony zanim ponownie będziemy mogli tam zbudować. Ponadto koszty wyburzenia zależą teraz od liczby eksmitowanych osób, wartości gruntu i wielkości budynki. Te koszty są dodawane do miesięcznego wykazu budżetu i skalują się wraz z wybranym poziomem trudności.
Instalacja moda
Wpierw musicie zainstalować BepInExPack, czyli pakiet rozszerzający możliwości modyfikowanie gier na silniku Unity. Potem wystarczy pobrać EconomyFixer i wypakować archiwum z modem do „…Skylines II/BepInEx/plugins”.
Mod w sumie czyni ekonomię bardziej wymagającą i realistyczną, uprzyjemniając zabawę graczom szukająm większych wyzwań. Autor modyfikacji, czyli TDW, szybko ją rozwija i nowe wersje ukazują się co kilka dni, wprowadzając kolejne ulepszenia.
Przypomnijmy, że Cities: Skylines II zadebiutowało w październiku tego roku. Obecnie gra dostępna jest wyłącznie na PC. Wersja na konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5 ukażą się w przyszłym roku.