autor: Artur Falkowski
Gra Second Life wzbogacona o rozmowy głosowe
Twórcy gry Second Life rozbudują możliwości swojej produkcji o rozmowy głosowe. Programowe rozwiązania do tego celu dostarczy firma Vivox. Dzięki temu grający w popularny symulator rzeczywistego życia będą mogli rozmawiać ze sobą nie uciekając się do używania zewnętrznych aplikacji.
Twórcy gry Second Life rozbudują możliwości swojej produkcji o rozmowy głosowe. Programowe rozwiązania do tego celu dostarczy firma Vivox. Dzięki temu grający w popularny symulator rzeczywistego życia będą mogli rozmawiać ze sobą nie uciekając się do używania zewnętrznych aplikacji.
Wprowadzenie rozmów głosowych przez tworzące grę studio Linden Lab ma w założeniu jeszcze bardziej przybliżyć wirtualny świat Second Life do rzeczywistego życia. Dla zwiększenia wrażenia postanowiono wykorzystać opracowaną przez DiamondWare technologię Spatial Audio, która zmienia natężenie głosu danego gracza w zależności od tego, w którym miejscu w stosunku do rozmówcy znajduje się jego postać. Dzięki temu będzie można usłyszeć, czy rozmawiamy z kimś stojącym z boku czy też przed nami. Osoby, które będą stały bliżej siebie będą lepiej się słyszały niż te, które toczyć będą rozmowę z większej odległości. Ponadto gracze otrzymają do swojej dyspozycji listę przyjaciół, za pomocą której zawsze będą mogli sprawdzić, czy ich znajomi są online i połączyć się z nimi niezależnie od tego, w jakiej odległości od siebie znajdą się ich postacie.
„Głos wzbogaci społeczność Second Life i wprowadzi nowe możliwości do wspólnego rozwoju i handlu” – powiedział Joe Miller, wiceprezes Linden Lab.