autor: Michał Kułakowski
Gra Dishonored nowym tytułem wydawanym przez Bethesdę
Bethesda przedstawiła właśnie pierwsze informacje dotyczące gry Dishonored, tytułu będącego mieszanką FPSa i skradanki, nad którym pracuje jedno z jej studiów deweloperskich.
Bethesda zaskoczyła graczy i przedstawiła właśnie pierwsze informacje dotyczące Dishonored, nowego FPSa nad którym pracuje obecnie należące do niej studio deweloperskie.
Dishonored, ma być innowacyjną mieszanką typowego FPSa i skradanki, w której ogromną rolę odgrywają wybory moralne graczy, wpływające na dalszy przebieg rozgrywki. Jak zachwalają twórcy, Dishonored to gra o zabijaniu, w której nie trzeba oddać ani jednego strzału, gdzie możemy wymknąć się z pełnej żołnierzy bazy wojskowej, nie zostawiając po sobie śladu i ofiar. Brutalny tytuł w którym poruszamy się po cichu i w cieniu, powalający przyszykować zasadzki, dzięki którym pozbędziemy się wszystkich uzbrojonych strażników arystokratycznej posiadłości, pozostając całkowicie niezauważonymi.
Za produkcje Dishonored odpowiada francuskie studio Arkane, założone przez Rafa Colantonio, twórcę takich tytułów jak Arx Fatalis czy Dark Messiah of Might & Magic. Doświadczony zespół Colantonio wspiera także Harvey Smith, współtwórca dwóch pierwszych części Deus Ex oraz Viktor Antonov, który odpowiadał za koncepcje i projekty City 17, znanego z Half Life 2. Więcej informacji na temat Dishonored znajdzie się w sierpniowym numerze amerykańskiego magazynu Game Informer. Tytuł tworzony jest z myślą o trzech wiodących platformach (Xbox360, PC i Playstation 3), jego premiera planowana jest na przyszły rok.
Poza zapowiedzią nowego tytułu, Bethesda potwierdziła też, iż na tegorocznym QuakeConie, który odbędzie się na początku sierpnia, ma zamiar zaprezentować na specjalnych pokazach dema gier Elder Scrolls V: Skyrim, RAGE oraz Prey 2.
O szczegółach rozgrywki w Skyrim opowiadać będzie Todd Howard, prezes Bethesda Game Studios. Na razie nie wiadomo czy demo najnowszej odsłony sagi Elder Scrolls, będzie udostępnione uczestnikom imprezy i czy zobaczymy w nim coś czego do tej pory publicznie nie przedstawiano.
Więcej szczęścia będą mieli gracze oczekujący na premierę zapowiedzianego w 2007 roku, shootera RAGE. Pokazowi gry poprowadzonemu przez Matta Hoopera, szefa biura projektantów z id Software, towarzyszyć będzie grywalne demo gry, której premierę na PC i konsole ustalano na październik. Twórcy obiecują, że poza czysta akcją gra będzie oferowała także ciekawą historię.
Nieco skromniejszą prezentację gry Prey 2 przygotuje Chris Reinhart, główny projektant pracującego nad nią studia Human Head.
Bethesda potwierdziła, że tradycyjnie na QuakeConie nie zabraknie także Johna Carmacka. Wielu graczy z niecierpliwością oczekuje jego wystąpienia, licząc na to iż w końcu zdecyduje się podzielić bardziej konkretnymi informacji na temat czwartej części Dooma.
QuakeCon jest cykliczną imprezą organizowaną od 1996 roku, która początkowo była przede wszystkim spotkaniem entuzjastów gier id Software, takich jak Quake czy Doom. Przez lata, na konwencie deweloper zapowiadał kolejne gry i prezentował różnego rodzaju nowinki techniczne. Silna obecność producenta Skyrim na tegorocznej edycji imprezy związana jest z zakupieniem w 2009 roku id przez firmę ZeniMax Media, będącą właścicielem Bethesdy. Dzięki tej fuzji stała się ona dystrybutorem i partnerem studia założonego przez Johna Carmacka.