Nowa grafika z Gothic Remake odwołuje się do tajemniczego questa
Twórcy gry Gothic Remake udostępnili nową grafikę koncepcyjną – szkieleta maga. Towarzyszący jej wpis sugeruje powrót enigmatycznego zadania z oryginału. Pytanie brzmi, w jakiej formie się ono pojawi.
W pierwszym Gothicu nie brakowało nieścisłości fabularnych oraz pozostałości pomysłów, których – przez brak czasu – nie udało się zrealizować studiu Piranha Bytes.
- Do pierwszej kategorii można zaliczyć wzmiankę Saturasa o trzynastym magu, którym rzekomo miał być Xardas. Jak jednak wiemy, została ona dodana bez wiedzy głównych projektantów gry i jest błędna – magów tworzących Barierę było bowiem dwunastu.
- Druga kategoria liczy nieco więcej elementów, a za najpopularniejsze można uznać obóz bandytów Quentina – którzy mieli być jedną z frakcji – oraz enigmatyczne zadanie Nieznajomy, związane z poszukiwaniem Chromanina.
Wygląda na to, że tego ostatniego nie zabraknie w grze Gothic Remake. Sugeruje to opublikowany dziś krótki wpis studia Alkimia Interactive, opatrzony grafiką koncepcyjną szkieleta maga otoczonego przez zwykłych „ożywieńców”. Możecie ją zobaczyć poniżej.
W tłumaczeniu na język polski wspomniany komunikat brzmi następująco:
Jest tak wiele miejsc w Górniczej Dolinie, które rodzą więcej pytań, niż dają odpowiedzi, prawda? Wieża Mgieł i rozciągający się pod nią labirynt tuneli, opanowane przez armię nieumarłych, budzą strach u każdego podróżnika, który się do nich zapuści. Z drugiej strony katakumby mają pewien urok. Zanim jednak się w nie zagłębisz, zadaj sobie kluczowe pytanie: „Czy jesteś gotowy, aby udowodnić, że zasługujesz na otrzymanie Chromanina?”.
Tutaj warto doprecyzować, że zadanie Nieznajomy trafiło do Gothica dopiero w aktualizacji 1.08. Zaprojektował je Michael Hoge jako swego rodzaju test, którego miał się podjąć Bezimienny, chcąc dołączyć do Magów Ognia lub Wody.
Jak już wspomniałem, „Piraniom” zabrakło czasu na dokończenie pewnych wątków – w tym właśnie tego. Dlatego też quest ten najpierw wycięto, a jakiś czas później Bjorn Pankratz i Mario Roske zaimplementowali go ponownie – tak, by nie był powiązany z głównym wątkiem fabularnym Gothica – i dodali w patchu.
Zadanie to rozpoczyna się we wspomnianej w komunikacie studia Alkimia Interactive Wieży Mgieł – od zebrania księgi Chromanin z pozostałości szkieleta maga. Znajduje się w niej zagadka, wskazująca inną lokację w Górniczej Dolinie. Tam odkrywamy kolejną księgę z zagadką. Treść piątego tomu kieruje nas z powrotem do Wieży Mgieł, gdzie natrafiamy na zwłoki – prawdopodobnie autora cyklu – oraz ostatni wolumen.
Kto wie, być może studio Alkimia Interactive postanowi powrócić do oryginalnego pomysłu deweloperów ze studia Piranha Bytes i poszukiwania Chromanina zostaną powiązane ze ścieżką magii. Niewykluczone jednak, że barceloński zespół będzie tak mocno trzymał się oryginału, iż nawet ten element pozostawi w niezmienionej formie. Osobiście wolałbym pierwszy scenariusz, a Wy?