Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 sierpnia 2006, 09:57

Frictional Games pracuje nad komercyjną wersją Penumbry

Pamiętacie Penumbrę – przygodową grę akcji, która pełniła rolę demonstracji trójwymiarowego silnika, przygotowanego przez szwedzkie studio Frictional Games? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Was informacja o planach stworzenia komercyjnej wersji tego produktu.

Pamiętacie Penumbrę – przygodową grę akcji, która pełniła rolę demonstracji trójwymiarowego silnika, przygotowanego przez szwedzkie studio Frictional Games? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Was informacja o planach stworzenia komercyjnej wersji tego produktu.

Frictional Games pracuje nad komercyjną wersją Penumbry - ilustracja #1

Penumbra: Overture, bo tak będzie nazywać się wspomniana wyżej gra, trafi na rynek w przyszłym roku, o ile Szwedom uda znaleźć się chętnego do współpracy wydawcę. Na razie Fricitional Games skupia się nad rozbudową pierwowzoru o nowe elementy oraz implementacją dodatkowych efektów wizualnych. Autorzy planują wprowadzić m.in. system walki wręcz, poprawioną sztuczną inteligencję komputerowych przeciwników oraz fizykę. Można się też spodziewać większej liczby lokacji, choć na razie Szwedzi powstrzymują się od komentarzy w tej kwestii.

Frictional Games pracuje nad komercyjną wersją Penumbry - ilustracja #2

Podobnie jak to miało miejsce w pierwowzorze, akcja programu rozgrywać będzie się na Grenlandii, w opuszczonym kompleksie badawczym, który został opanowany przez dziwne i bardzo niebezpieczne stwory. Głównym zadaniem użytkownika jest eksterminacja budzących przerażenie przeciwników oraz odnalezienie informacji na temat zmarłego niedawno ojca. Wszystkich zainteresowanych poprzednią edycją gry zapraszamy do działu Pliki FTP, skąd można pobrać Penumbrę.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej