Trzeba dopłacić aż 150 zł do Forzy Motorsport, by zagrać 5 dni wcześniej i z 38 autami ekstra
Tuż po ujawnieniu daty premiery ruszyły preordery na grę Forza Motorsport. Tanio nie jest, a oferowane bonusy z trudem przekonują do wykosztowania się na droższe wydania. Poznaliśmy też parę innych ciekawostek o produkcji.
Tak jak oczekiwałem, Xbox Games Showcase przyniosło datę premiery gry Forza Motorsport – ujawnioną na nowym zwiastunie, który zobaczycie jeszcze raz poniżej – a wraz z nią rozpoczęcie przyjmowania zamówień przedpremierowych (na razie tylko w sklepie Microsoftu, na Steamie taka opcja pojawi się w nieokreślonej przyszłości).
Forza Motorsport – edycje i ceny
Ten tytuł również dosięgła ogólnoświatowa aktualizacja cen gier AAA. Za standardowe wydanie zapłacimy aż 349 zł. Dokładając 100 zł do edycji Deluxe, otrzymamy również Przepustkę samochodową, która zawiera 30 dodatkowych samochodów (udostępnianych w tempie jeden na tydzień, począwszy od premiery).
Jednak jeśli ktoś chce ponieść większy wydatek, niech już lepiej zainwestuje w wydanie Premium za 499 zł. Dostaniecie w nim:
- pięciodniowy wczesny dostęp do gry (od 5 października);
- Przepustkę samochodową;
- DLC Race Day Car Pack, które zawiera jeszcze 8 aut (wyścigowych);
- Pakiet powitalny, który odblokowuje pięć samochodów na start kariery i daje zastrzyk gotówki;
- członkostwo VIP, które daje m.in. podwojenie zarobków z wyścigów i pięć pojazdów w ekskluzywnej ulepszonej wersji (Forza Edition).
Mówiąc krótko, oferta preorderowa jest prawie taka sama jak w przypadku poprzednich odsłon serii Forza Motorsport. Czy jednak warto dopłacić 150 zł za pięć dni grania i 38 samochodów więcej oraz garść innych „bajerów”? Mam co do tego pewne wątpliwości.
Forza Motorsport – nowe informacje
Ale to nie wszystko. Artykuły udostępnione przez Turn 10 Studios razem ze zwiastunem (tutaj i tutaj) ujawniły garść dodatkowych informacji o grze.
- Potwierdzono, że Forza Motorsport będzie rozwijana przez lata po premierze – mamy otrzymywać dodatkowe mistrzostwa w trybie kariery i „ekscytujące nowe gameplayowe doświadczenia” (czyli najpewniej niedostępne wcześniej kategorie wyścigów, tryby gry itp.). Poza tym dostaniemy rzeczy oczywiste: trasy, samochody czy sieciowe wydarzenia.
- Tryb kariery nosi cokolwiek zabawną nazwę „Puchar Budowniczych” (ang. Builders Cup) – będzie skupiony na „budowaniu” samochodów, czyli ich stopniowym ulepszaniu.
- Nie będzie lootboksów (to dość ważna informacja, zważywszy ile kontrowersji wywołały w FM7).
- Potwierdzono, że zmodernizowany system uszkodzeń samochodów nie będzie obejmował odpadających części (czyli najwyraźniej pozostanie mniej efektowny nawet niż leciwa Forza Motorsport 4 – cóż, w dzisiejszych czasach warunki licencji na auta są bardziej restrykcyjne).
- Wśród podzespołów do tuningu samochodów znajdziemy nowe części aerodynamiczne (zderzaki i tylne skrzydła) oraz felgi.
- Dodany zostanie balast, który pozwoli dociążyć auto i obniżyć jego indeks osiągów (np. po to, by zmieścić się w wymogach dla danych zawodów).
- W grze wystąpią upragnione przez fanów animowane pit-stopy, ale mamy je zobaczyć głównie w trybie multiplayer (w nim również zostanie zaimplementowana bardziej realistyczna struktura weekendów wyścigowych – z praktyką i kwalifikacjami).
- Ujawniono jeszcze pięć spośród dwudziestu tras, które znajdą się w grze na premierę: Barcelona-Catalunya, Circuit des 24 Heures du Mans (Le Mans), Indianapolis, Mid-Ohio i Virginia International Raceway. Łącznie znamy już dwanaście torów – po pełną listę odsyłam tutaj.
Forza Motorsport – 43 nowo ujawnione auta
Turn 10 Studios kontynuuje też tradycję wypisywania wszystkich samochodów, które są pokazywane na nowych materiałach z gry. W ten sposób poznaliśmy jeszcze 43 auta, a razem jest ich już 147 spośród „ponad 500”, które znajdą się w grze na premierę. Oto nowości:
- 2017 Acura NSX
- 2017 Alpine A110
- 2021 Audi RS6 Avant
- 2003 Bentley #7 Team Bentley Speed 8
- 2014 Bentley #17 M-Sport Bentley Continental GT3
- 1987 Buick Regal GNX
- 2023 Cadillac #31 Whelen Engineering Cadillac Racing V-Series.R
- 2022 Cadillac CT5-V Blackwing
- 2014 Chevrolet #3 Corvette Racing Corvette C7.R
- 2014 Dodge #93 SRT Motorsports Viper GTS-R
- 1976 Ferrari #1 Scuderia Ferrari 312 T2
- 2017 Ferrari #25 Corse Clienti 488 Challenge
- 1981 Ford #2 Zakspeed Racing Capri Turbo
- 2020 Ford Mustang Shelby GT500
- 2017 Holden #22 Walkinshaw Performance VF Commodore
- 2020 Honda #73 LA Honda World Racing Civic
- 2018 Lamborghini Huracán Performante
- 2019 Lamborghini Sián FKP 37
- 2021 Lexus LC 500
- 2020 Lotus Evija
- 1976 Lotus #5 Team Lotus 77
- 2020 Lynk & Co #62 Cyan Racing 03
- 2014 Maserati Ghibli S Q4
- 1992 Mazda 323 GT-R
- 1991 Mazda #62 Mazda Motorsport RX-7
- 1966 McLaren #4 Bruce McLaren Motor Racing M1B
- 1976 McLaren #11 Team McLaren M23
- 2015 McLaren P1 GTR
- 1986 Merkur #11 MAC Tools XR4Ti
- 2021 MINI John Cooper Works GP
- 1988 Mitsubishi Starion ESI-R
- 1969 Nissan #21 Nissan Racing R382
- 1988 Nissan #33 Bob Sharp Racing 300ZX
- 2023 Nissan Z
- 1984 Nissan #20 Bluebird Super Silhouette
- 1984 Nissan #11 Tomica Skyline Turbo Super Silhouette
- 2016 Pagani Huayra BC
- 2015 Porsche #91 Porsche Team Manthey 991 RSR
- 2020 Porsche Taycan Turbo S
- 2019 RAESR Tachyon Speed
- 2021 Rimac Nevera
- 1992 Toyota #99 All American Racers Toyota Eagle Mk III
- 2017 Vauxhall #66 Power Maxed TAG Racing Astra (DLC)
Po listę pozostałych przeszło 100 ujawnionych samochodów odsyłam tutaj. Brakuje na niej tylko dwóch modeli z okładki odsłoniętych w międzyczasie (Cadillaca #1 V-Series.R ’23 i Chevroleta Corvette E-Ray ’24).
Na koniec przypominam, że Forza Motorsport zadebiutuje 10 października na PC i XSX/S, a już jutro po południu zobaczymy z niej pierwszy gameplay z prawdziwego zdarzenia. Będzie można też w nią zagrać w usłudze Game Pass.
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!