Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2025, 00:37

Aktualizacja 19 przerwała pasmo małych sukcesów Forzy Motorsport. Graczy nie zachwycił wybór nowych aut, choć są wśród nich legendy

Tak jak zapowiadano, kwiecień w grze Forza Motorsport upłynie pod znakiem marki Porsche (i czekania na Fujimi Kaido przy okazji). Dzisiejsza Aktualizacja 19 dodała siedem darmowych samochodów i choć są tu kultowe modele, gracze liczyli na coś więcej.

Źródło fot. Turn 10 Studios
i

Aktualizacje, które Forza Motorsport dostawała od stycznia, nie przynosiły grze istotnych nowości w rozgrywce, ale graczom po części rekompensowały to przynajmniej sute porcje dodatkowych samochodów. Wypuszczony dziś Update 19 tylko nieznacznie odbiega od poprzednich pod kątem liczby zawartych w nim pojazdów, jednak gracze nie są nim zachwyceni.

Nowe auta w Aktualizacji 19

Zacznijmy od zawartości. Od dziś do końca kwietnia do gry trafi siedem nowych samochodów (na poniższej liście jest wprawdzie osiem pozycji, ale dwie z nich to ten sam model – 935/78 – w barwach różnych wyścigowych zespołów).

Samochód:

Dostępność:

1971 Porsche #23 917/20

Od 10.04 w salonie.

1978 Porsche #43 Porsche Racing 935/78

Od dzisiaj w salonie.

1978 Porsche #78 MOMO 935/78

Od 1.05 w salonie.

1981 Porsche #1 Porsche System Engineering 924 GTP Le Mans

Nagroda w trybie kariery do 21.05 lub w trybie multiplayer do 7.05.

1987 Porsche #203 Porsche AG 961

Od 17.04 w salonie.

2016 Porsche Cayman GT4

Od 24.04 w salonie.

2023 Porsche 911 GT3 R

Od dzisiaj w salonie lub od 10.04 jako nagroda w Centrum wyzwań.

2023 Porsche 911 Turbo S

Nagroda w trybie kariery lub multiplayer do 7.05.

Mamy tutaj dwie maszyny zupełnie nowe w „uniwersum” Forzy – wyścigowe 924 GTP Le Mans i 961 – oraz dwa świeże pojazdy, które kilka miesięcy wcześniej pojawiły się w grze Forza Horizon 5 – 911 GT3 R i 911 Turbo S. I z tych czterech wozów gracze w większości są zadowoleni.

Rozczarowanie wywołuje natomiast pozostała trójka, przywracana z Forzy Motorsport 7. W tej i poprzedniej odsłonie zostało jeszcze wiele modeli Porsche, które były bardziej pożądane – zwłaszcza 718 Cayman GT4 Clubsport z 2019 roku, bardzo potrzebny, by wzbogacić biednie reprezentowaną wyścigową klasę GT4. Poza tym nie do każdego trafia „monotematyczność” tej aktualizacji, a do tego narasta znużenie brakiem bardziej konkretnych zmian w grze już od wielu miesięcy.

Oto wydarzenia w trybie kariery zaplanowane na kolejne cztery tygodnie.Źródło: Turn 10 Studios.

Inne zmiany w Aktualizacji 19

Pomijając dodaną zawartość, Update 19 poprawia jedynie garść błędów i wprowadza subtelne inne zmiany.

  1. W trybie Rywali pojawiła się na stałe nowa kategoria rankingowych prób czasowych, w których można testować samochody w specyfikacji z zastosowaną taką samą „równowagą osiągów” (BoP) jak ta z polecanych zawodów w trybie multiplayer (ang. Featured Multiplayer), w 22 różnych dywizjach.
  2. Kolejne trzy samochody otrzymały poprawione dźwięki silników: 2016 Ford Shelby GT-350R, 2015 Jaguar F-Type R Coupe i 2011 Mercedes-Benz SLS AMG.
  3. Z dywizji Forza GT3 w polecanych zawodach wieloosobowych usunięto trzy samochody: 2017 Ferrari 488 Challenge, 2015 Lamborghini Huracan Super Trofeo i 2018 Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo. W przyszłości mają doczekać się dedykowanych wyścigów tylko dla nich (tak jak w rzeczywistości).
  4. Nieco zmieniono startowy stan pokrycia toru szczątkami opon w zawodach w karierze (zmniejszono go w praktyce i zwiększono w wyścigach). Ponadto asfalt już nie będzie stopniowo „nagumiany” w trakcie jazdy w trybie Rywali.

Podsumowując, wielu graczy kieruje już wzrok ku rocznicowej Aktualizacji 20, która na początku maja przywróci kultową trasę Fujimi Kaido, celebrując 20-lecie serii Forza Motorsport. Liczą, że taka okazja zostanie również uświetniona bardziej fundamentalnymi ulepszeniami gry. Oby się nie przeliczyli…

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej