autor: Kamil Zwijacz
Fortnite - start czwartego sezonu i aktualizacja 4.0
Doczekaliśmy się kolejnej dużej aktualizacji gier Fortnite i Fortnite: Battle Royale. Wprowadzano m.in. nowy wątek fabularny w kampanii Ratowanie Świata oraz rozpoczęto czwarty sezon zmagań.
- nowy wątek fabularny w kampanii Ratowanie Świata;
- zmieniona mapa z odłamkami komety w trybie battle royale;
- poprawiona wydajność;
- nowinki związane z interfejsem, postaciami i broniami.
Studio Epic Games rozpoczęło czwarty sezon i udostępniło aktualizację 4.0 dla Fortnite: Battle Royale i podstawowego Fortnite’a. Atrakcji jest całkiem sporo – o wszystkich przeczytacie na oficjalnej stronie. My skupimy się na najważniejszych rzeczach.
Jeżeli chodzi o tryb battle royale, to pierwszą nowinką jest zaktualizowana mapa, w którą uderzyły odłamki komety. W kraterach można znaleźć świecące kamienie zmniejszające grawitację, a co za tym idzie, dające nowe możliwości podczas rozgrywki. Kolejną ciekawą nowością jest niszczenie budowli na mapie startowej. Od teraz da się rozwalić wszystko, oprócz busa. Deweloperzy zmienili również priorytet strzałów w głowę. Jeżeli dobrze wycelujecie, ale w locie pocisk trafi np. w dłoń postaci, to przebije ją i zaliczycie headshota (większe obrażenia niż przy normalnym trafieniu). Z kolei strzały w głowę oddane od dołu, ale zablokowane przez inne części ciała, zadają normalne obrażenia.
Epic Games zatroszczyło się również o kolejną poprawę wydajności gry. „Poważne” usprawnienie tego elementu powinniście odnotować m.in. gdy na ekranie widać kilku graczy naraz. Produkcja nie powinna się już zbyt często zacinać podczas porządkowania obiektów i dużej aktywności budowlanej. Dodatkowo na konsolach skrócono czasy ładowania i zredukowano zacinanie.
Fortnite: Battle Royal doczekało się również zmian w interfejsie, np. w szafce da się zaznaczać ulubione przedmioty kosmetyczne i skorzystać z opcji wyboru losowego elementu. Do tego dochodzą oczywiście poprawki rozmaitych błędów i inne mniejsze usprawnienia oraz nowy karnet bojowy, oferujący sto poziomów nagród (elementy kosmetyczne, emotki i graffiti).
W przypadku Ratowania Świata dodano wątek fabularny „Hit Ekranu”. W pierwszej części otrzymaliśmy pięć zadań i jedną misję na mapie. Historia opowiada o zniknięciu Ray, którą musimy odnaleźć. Ponadto od teraz łupy wypadają czasami z pustaków – mowa o materiałach budowlanych, składnikach i amunicji. Pojawiły się też nowe przedmioty – skrytki. Podzielono je na dwa rodzaje – ze schematami (zawierają po jednym schemacie broni białej lub dystansowej) i materiałami do ewolucji (elementy burzowe). Pojawiają się one po walkach z minibossami, a ich ilość i jakość uzależniona jest od poziomu trudności misji.
Kolejne nowości związane są chociażby z ocaleńcami, którym zwiększono ilość zdrowia o 40%, dzięki czemu mamy więcej czasu na ich ratowanie. Zmian doczekał się również Teleporter – zwiększono jego podstawowy zasięg i zlikwidowano czas odnowienia po aktywacji. Pojawiły się również zmiany wśród bohaterów, w tym nowe klasy, dodano zestaw broni wojskowych (Szept kaliber .45 i pistolet automatyczny Widmo) i wiele innych elementów. Jak widać, do roboty i testowania jest mnóstwo rzeczy.