Firaxis obiecuje poprawki do Civilization 7 po mieszanym odbiorze na premierę, jest już kolejna. Priorytetem są ulepszenia interfejsu użytkownika
Civilization 7 otrzyma poprawki inspirowane opiniami graczy, którzy mają spore zastrzeżenia do stanu gry po debiucie z dostępie z wyprzedzeniem. Dziś ukazała się kolejna.

Aktualizacja (7 lutego, godz. 20:08)
Drugi patch do Civilization 7 ukazał się jeszcze przed właściwą premierą gry (pierwszy zaś przed startem płatnego wczesnego dostępu). Jest to jednak bardzo mała łatka – poprawia ogólną wydajność i eliminuje dziwny błąd występujący na Macu, przez który gracze słyszeli dźwięki systemowe przy każdym kliknięciu.
Oryginalna wiadomość (7 lutego, godz. 9:43)
Twórcy Sid Meier’s Civilization 7 potwierdzili plany rozwoju gry – czy też naprawienia jej po „mieszanym” odbiorze we „wczesnym dostępie” (czy też w „dostępie z wyprzedzeniem”, jak ten model wydawniczy tytułuje Steam).
„Siódma” Cywilizacja budziła spore emocje przed premierą – to w końcu nowa część jednej z najstarszych, wciąż rozwijanych serii i przez lata absolutnego króla na rynku strategii 4X. Do tego twórcy zapowiedzieli znaczne zmiany, które miały wynieść grę na nowe wyżyny.
Dostęp ze zbyt dużym wyprzedzeniem
Emocje wciąż są widoczne po debiucie w płatnym wczesnym dostępie – tyle że nastroje fanów są dalekie od entuzjazmu. Co prawda od wczoraj oceny na Steamie nieco się poprawiły, ale bądźmy szczerzy: 47% pozytywnych recenzji dla Cywilizacji to nie jest dobry wynik. Zwłaszcza że to „wczesny dostęp” w pełnej i wcale nie niskiej cenie – coś, na co zapewne zdecydowali się głównie najwięksi fani serii.
Co jest chyba najzabawniejsze w tej sytuacji, to że problemem wcale nie okazały się nowe lub zmodyfikowane mechaniki rozgrywki. Zmiany w systemie epok, osadach etc. są chwalone nawet w wielu negatywnych recenzjach, mimo że to właśnie one budziły największe obawy fanów Cywilizacji.
Interfejs do obróbki
Po takim przyjęciu było jedynie kwestią czasu, by deweloperzy odnieśli się do tych zarzutów. Wpis opublikowany na oficjalnej stronie gry oraz Steamie potwierdza, że studio Firaxis Games uważnie czyta opinie graczy wczesnego dostępu na Steamie i zamierza zastosować się do tych uwag. Twórcy wkrótce podzielą się szczegółową „mapą drogową”, ale już teraz przedstawili ogólny zarys aktualizacji mających naprawić Cywilizację 7.
Najwięcej narzekań przyciąga zupełnie inny element niż nowe mechaniki: interfejs użytkownika pozbawiony wielu funkcji znanych z Civilization 6. Dlatego to właśnie „UI” jest priorytetem dla dewelopera. Zespół nadal przedziera się przez opinie graczy, ale już teraz zapowiedział zwiększenie czytelności mapy, ogólne szlify oraz sprawienie, by interfejs był bardziej intuicyjny.
Prócz tego studio Firaxis Games obiecało dodać brakujące funkcje, których domagają się fani, wliczając w to:
- możliwość tworzenia drużyn w trybie wieloosobowym (czyli zabawy w kooperacji);
- więcej rodzajów map;
- opcje personalizacji (w tym zmiany nazw religii i miast).
Ponadto potwierdzono wydanie w marcu aktualizacji 1.1.0, która ma wprowadzić poprawki komfortu rozgrywki (Quality of Life / QoL), jak również jej balansu (w tym dyplomacji i kryzysów).
Gracze docenili komunikat twórców – w każdym razie bardziej niż fakt, że był on w ogóle potrzebny. Internauci dorzucają swoje uwagi dla dewelopera, a niektórzy z nich zauważają z przekąsem, że twórcy otwarcie nazywają wcześniejszą premierę Civilization 7 „early accessem” (aczkolwiek umówmy się: ukuty przez Steama termin „advanced access” / „dostęp z wyprzedzeniem” jeszcze się nie upowszechnił jako określenie tego zjawiska).
Jak widać, siódma „Civka” to kolejny tytuł, który zniechęcił graczy do idei nowego wczesnego dostępu.
Sid Meier’s Civilization 7 zadebiutuje dla wszystkich graczy 11 lutego o godzinie 6:00 czasu polskiego.