Filmowa prezentacja wczesnej wersji Dragon Age II
Wizyta redakcji magazynu Game Informer w siedzibie firmy BioWare, związana w głównej mierze z Dragon Age II, okazała się bardzo efektywna. Dziennikarzom nie tylko udało się porozmawiać z twórcami kontynuacji jednej z lepszych gier ostatnich miesięcy, ale również nagrać film dokumentujący postęp prac nad przygodami Hawka.
Wizyta redakcji magazynu Game Informer w siedzibie firmy BioWare, związana w głównej mierze z Dragon Age II, okazała się bardzo efektywna. Dziennikarzom nie tylko udało się porozmawiać z twórcami kontynuacji jednej z lepszych gier ostatnich miesięcy, ale również nagrać film dokumentujący postęp prac nad przygodami Hawka.
Składa się on z kilku sekwencji, prezentujących m.in. pracę dźwiękowca, grafika, a także człowieka odpowiedzialnego za animację postaci. Dzięki nagraniu otrzymujemy również wgląd w zmiany, które są systematycznie wprowadzane do systemu walki. Ogólnie rzecz biorąc prezentacja ukazuje grę w bardzo wczesnym stadium produkcji, dlatego też nie powinniście oczekiwać po niej żadnych cudów. Dla fanów materiał ma jednak całkiem sporą wartość, dlatego też to właśnie im polecamy w szczególności zapoznanie się z filmem.
Premierę Dragon Age II zaplanowano na marzec 2011 roku, więc twórcy z BioWare mają jeszcze sporo czasu nad dopracowanie swojego dzieła (w szczególności oprawy graficznej, która wbrew zapowiedziom producentów, nie prezentuje się jeszcze na tyle okazale, by zasłużyć na miano wizualnej uczty). Produkcja zostanie wydana w wersjach na PC, Xboksa 360, a także PlayStation 3. Sugerowana cena detaliczna w naszym kraju wyniesie 149 złotych dla wersji pecetowej i 229 zł w przypadku konsolowych. Wydawcą będzie oczywiście Electronic Arts.
Jedną z najważniejszych cech „dwójki”, którą opisaliśmy niedawno w obszernej zapowiedzi, będzie system moralności, w znacznym stopniu urozmaicający model rozgrywki zaserwowany w pierwszym Dragon Age. Głównym bohaterem historii będzie tym razem Hawke, reprezentujący rasę ludzką. Gracz będzie mógł nieznacznie zmienić jego wygląd, a także dokonać wyboru płci oraz klasy. Generalnie jednak cechy postaci zostaną ustalone odgórnie, aby zapewne wpasować ją do rozbudowanej historii uciekiniera z Ferelden, osiadłego w północnym mieście Kirkwall.