FIFA 23 połączy tryby Volta i Wirtualne kluby systemem progresji
W grze FIFA 23 będziemy mogli zdobywać doświadczenie wspólnie dla trybów Volta i Wirtualne kluby, a do zdobycia będzie jeszcze więcej perków.
Firma EA Sports nie daje nam zapomnieć o „ostatniej” odsłonie serii FIFA. Deweloper udostępnił kolejny materiał wideo i wpis na oficjalnym blogu marki poświęcony FIF-ie 23. Tym razem Shelden Rogers, menadżer serii ds. kontaktów ze społecznością, oraz inni twórcy skupili się na dwóch trybach rozgrywki: ulicznej Volcie oraz Wirtualnych klubach.
FIFA 23 a system postępów
Zacznijmy od najważniejszego: FIFA 23 połączy Voltę i Wirtualne kluby systemem progresji. Oba tryby mają opierać się na wspólnej zabawie ze znajomymi, dlatego też EA Sports zdecydowało się pozwolić graczom na robienie postępów w obu z nich jednocześnie. Innymi słowy, mecze Volty pozwolą zdobywać doświadczenie w Wirtualnych klubach, a za te drugie nagrodą będą również monety Volty.
Oczywiście taka zmiana musiała pociągnąć za sobą kolejne. Maksymalny poziom sezonowej progresji został zwiększony z 25 do 100. Może to dziwić, bo EA Sports przyznaje, że już w FIF-ie 22 gracze narzekali na zbyt wolny rozwój w Wirtualnych klubach. Na szczęście „fuzja” z Voltą to nie jedyne ułatwienie w zdobywaniu doświadczenia szykowane przez twórców.
Choć liczba poziomów zwiększy się, każdy z nich będzie wymagał mniej punktów doświadczenia. Co więcej, wszystkie perki (w tym cztery nowe) odblokujemy już na 25. poziomie, co pozwoli nam szybciej zacząć z nimi eksperymentować. Po tym do odblokowania będą tylko punkty umiejętności (łącznie 185) oraz dodatkowe miejsca na perki.
Dodatkowo w FIF-ie 23 powrócą gry treningowe. W nowej odsłonie będziemy mogli zabrać swojego wirtualnego awatara, by spróbować swych sił w sześćdziesięciu sześciu wyzwaniach. Każda z nich będzie miała też osobny ranking, co pozwoli nam rywalizować ze znajomymi oraz – znów – zdobyć więcej doświadczenia.
Personalizacja (prawie) wspólna
Nie wszystkie elementy systemu progresji będą wspólne dla Volty i Wirtualnych klubów. Tak, punkty sezonowe i wirtualne monety pozwolą odblokować nowe przedmioty dla obu trybów. Niemniej część elementów kosmetycznych kupowanych w sklepie Volty nie będzie dostępna w Wirtualnych klubach.
Autorzy obiecują, że w tym roku gracze będą mieli ogromny wybór w zakresie zmiany wyglądu swojego awatara, a każdy sezon przyniesie ze sobą nowe przedmioty.
FIFA 23 – inne zmiany
Rzecz jasna Volta i Wirtualne kluby pozwolą też cieszyć sie usprawnieniami dla całej gry. Dotyczy to m.in. technologii realistycznych animacji HyperMotion 2 oraz powtórek AR. Volta odświeży też gry zręcznościowe, przy okazji dodając kilka nowych.
FIFA 23 wprowadzi też ważną zmianę w meczach Drop-in (tutejszym odpowiedniku szybkiej gry): czas połowy zostały skrócony z sześciu do czterech minut. Poza tym EA Sports wspomniała też o ogromnych stadionach i pokazała nowy ekran podsumowania meczu, na którym wybrani zawodnicy zostaną wyróżnieni za różnie osiągnięcia w trakcie gry (np. najwięcej strzelonych goli lub przechwyconych piłek).
FIFA 23 zadebiutuje 30 września na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Gra zmierza także do usługi Google Stadia i na Nintendo Switcha (w tzw. Edycji Legacy, a więc bez wielu zmian w porównaniu do FIF-y 22). Parę dni wcześniej dostęp do gry zyskają nabywcy wydania Ultimate – będą mogli rozpocząć zabawę 27 września.
Może Cię zainteresować:
- Kilka godzin w FIFA 23 dało mi więcej frajdy niż 300 godzin w FIFA 22
- 1000 zł za wygranie turnieju w FIFA 22