Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2023, 19:20

autor: Zuzanna Domeradzka

Utrata marki FIFA nie zabolała Electronic Arts, firma mocno się trzyma

Z najnowszego raportu finansowego opublikowanego przez Electronic Arts wynika, że firma ma się bardzo dobrze. Jednym ze źródeł wysokich przychodów jest EA Sports FC 24, mimo że gra nie ma „FIF-y” w tytule.

Źródło fot. EA
i

Electronic Arts opublikowało raport finansowy, który dotyczy drugiego kwartału roku fiskalnego 2024. Poznaliśmy dzięki temu informacje na temat wpływów z okresu od 1 lipca do 30 września. Wyniki kilku gier spod szyldu EA Sports „przekroczyły oczekiwania” firmy. Według dokumentu:

  1. przychód wyniósł 1,9 miliarda dolarów, co jest wynikiem lepszym o 0,5% względem analogicznego okresu 2022 roku;
  2. zysk netto wyniósł 399 milionów dolarów – to rezultat wyższy o 33% niż w tym samym czasie w 2022 roku.

Jak wspomnieliśmy wyżej, Electronic Arts nie spodziewało się tak wysokich wpływów, które firma zawdzięcza głównie kilku produkcjom. Wyniki marki Madden NFL były wyższe o 6% względem tego samego okresu zeszłego roku. Za sukces odpowiedzialne są również tytuły z popularnej serii gier piłkarskich.

Zeszłoroczna FIFA 23 oraz EA Sports FC 24 sprzedają się bardzo dobrze. Dużym osiągnięciem jest przede wszystkim sukces drugiej z tych gier, która przyciągnęła miliony osób mimo nowego podejścia do serii, w tym przede wszystkim zmiany tytułu – co nastąpiło ze względu na zakończenie umowy EA z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej. W ciągu pierwszych czterech tygodni od premiery w EA Sports FC 24 zagrało ponad 14,5 mln osób (dotyczy to wersji i konsolowych, i PC) i produkcja jest na dobrej drodze do przebicia ogólnego wyniku FIF-y 23 (można tak było wnioskować już po wczesnodostępowej wersji).

Szef EA, Andrew Wilson, twierdzi, że sprzedaż FC 24 może być tak dobra właśnie ze względu na zmianę tytułu i nowe założenia w serii lub po prostu stanowi wynik tego, że „firmie wszystko powoli się układa” (via GamesIndustry.biz) . Jak powiedział:

Jesteśmy jak na razie bardzo zadowoleni z premiery [EA Sports FC 24 – dop. red.]. […] Głęboko wierzę, że przyciągnęliśmy nowych fanów dzięki niesamowitemu doświadczeniu, jakie oferuje gra i bardzo dobremu marketingowi, ale zdajemy sobie przy tym sprawę, że spora część osób wciąż gra w poprzednią produkcję – teraz pracujemy nad tym, by skłonić takich graczy do przesiadki do FC […].

Ponadto darmowe EA Sports FC Mobile, które ukazało się tylko na urządzenia mobilne, również radzi sobie bardzo dobrze i osiągnęło rekord marki pod względem liczby graczy. Tytuł w dzień premiery zainstalowało 2 mln osób, a w ciągu pierwszych dziesięciu dni aż 11 mln.

Biorąc pod uwagę wyżej wymienione statystyki, Electronic Arts spodziewa się ogólnego niewielkiego wzrostu rocznych wyników piłkarskiej marki EA Sports względem 2022 roku.

Warto dodać, że wynik finansowy darmowej sieciowej strzelanki Apex Legends był niższy niż w analogicznym okresie 2022 roku, ale i tak przekroczył on przewidywania Electronic Arts.

  1. EA Sports FC 24 – poradnik do gry
  2. EA Sports FC 24 – recenzja gry. Nowa nazwa i prawie nowa gra
  3. EA Sports FC 24 – strona gry