Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 marca 2023, 08:11

autor: Adrian Werner

FIFA 23 krytykowana po dodaniu do gry nowych żeńskich drużyn

Dodanie nowych lig kobiecych do gry FIFA 23 nie obyło się bez zgrzytów. Niektóre z modeli zawodniczek zostały przygotowane wyjątkowo niedbale.

Źródło fot. Madison Hammond
i

FIFA 23 niedawno wzbogaciła się o drużyny kobiece z amerykańskiej ligi National Women's Soccer League oraz Ligi Mistrzyń UEFA. Deweloperzy wyraźnie nie przyłożyli się jednak do odwzorowania niektórych grających w nich kobiet.

W mediach społecznościowych same zawodniczki narzekają na to, jak wyglądają ich modele w grze. Nie chodzi tutaj o jakieś małe niedociągnięcia. W kilku przypadkach ich wirtualne wersje w ogóle nie przypominają tego, jak prezentują się w rzeczywistości. Jako przykład można podać Madison Hammond czy Janine Beckie.

Ponadto z jakiegoś powodu graficy z EA Sports uznali, że Jess Fishlock powinna mieć lekki zarost.

Najbardziej absurdalny jest jednak przypadek bramkarki Kailen Sheridan, która w grze jest łysa i nie ma brwi. Najzabawniejsze jest to, że dotyczy to tylko jej modelu w drużynie kanadyjskiej. Gdy stoi ona na bramce w zespole z San Diego, FIFA 23 pokazuje inny, znacznie bardziej realistyczny model.

FIFA 23 krytykowana po dodaniu do gry nowych żeńskich drużyn - ilustracja #1
Źródło fot. Kailen Sheridan i Sydney Leroux.

Niedoskonałość modeli nie dziwi. EA Sports korzysta z technologii skanowania twarzy, ale robi to tylko dla najsłynniejszych zawodników i zawodniczek. Reszta sportowców jest odtwarzana w edytorze deweloperów. Zaskakująca jest jedynie skala tego, jak twórcy spartolili sprawę w kilku przypadkach.

Gwoli sprawiedliwości należy dodać, że FIFA 23 zawiera wiele bardzo dobrze odtworzonych zawodniczek. Wymienione powyżej przykłady są raczej wyjątkami od reguły i nie zdziwilibyśmy się, gdyby deweloperzy szybko je poprawili.

  1. FIFA 23 – recenzja. Nie wyrabiam, ta gra jest jak TikTok
  2. FIFA 23 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej