Fauna w Gothicu zaskakuje po ponad 20 latach, gracz dokonał analizy
Zwierzęta w Gothicu nie są tylko kolejnym przeciwnikiem do pokonania. Gracz dokonał ciekawej analizy fauny w grze.
Pierwsza odsłona gry Gothic zadebiutowała w marcu 2001 roku, więc ma już na karku 21 lat. Mimo to produkcja niezmiennie cieszy się popularnością i kiedy wydaje się, że na jej temat wszystko już wiadomo, pojawiają się różnorodne analizy fanów, którzy skupiają się na konstrukcji świata i przedstawiają kolejne interesujące fakty. Jeden z internetowych twórców pochylił się nad tym, w jak przemyślany sposób Piranha Bytes stworzyła faunę w grze Gothic.
Ciekawostki na temat zwierząt
Na profilu użytkownika, który w serwisie YouTube posługuje się pseudonimem Audio-Man, pojawił się film, w którym autor poddaje szczegółowej analizie faunę w Gothicu oraz zachowanie poszczególnych istot. Mówiąc fauna, twórca ma na myśli zwierzęta oraz bestie, które mogłyby wystepować w prawdziwym życiu, czyli nie tylko wilki, ale również ścierwojady, kretoszczury czy cieniostwory. Z tego powodu pominął wszelkie potwory i istoty magiczne, jak szkielety czy zombie.
Audio-Man porównał ścierwojady do jeleni, które w świecie Gothica stanowią jedno z podstawowych ogniw w łańcuchu pokarmowym. Cieniostwory natomiast zostały porównane do niedźwiedzi. Znajdują się one na szczycie łańcucha pokarmowego, żyją w lesie lub w jaskiniach, śpią i polują na mniejsze zwierzęta, takie jak kretoszczury. Autor zauważył również, że Piranha Bytes stworzyła faunę w taki sposób, aby jej przedstawiciele posiadali własną rutynę. Zwierzęta zatem przechadzają się, szukają pożywienia i spią – nie są jedynie kolejnymi przeciwnikami do pokonania przez gracza.
Po podejściu do zwierzęcia, nie rzuca się ono od razu na Bezimiennego, lecz ostrzega go przed atakiem, dokładnie tak, jak zrobiłaby większość zwierząt w prawdziwym życiu. Typowi drapieżnicy, tacy jak zębacze czy cieniostwory, zamiast zaczną natomiast powoli zbliżać się do postaci, aby przypuścić atak, będąc wystarczająco blisko.
W dalszej części filmu twórca skupił się na przeanalizowaniu opublikowanych do tej pory grafik przedstawiających zwierzęta w grze Gothic Remake. Zwrócił uwagę na rogowe wypustki na głowie i grzbiecie jednego ze ścierwojadów i powiedział, że zdaniem niektórych taki zabieg może służyć do rozpoznawania płci zwierzęcia, lub – co bardziej możliwe – że jest to różnica pomiędzy młodym a dorosłym osobnikiem.
Jeżeli jesteście zainteresowani dokładną analizą fauny w Gothicu, obejrzyjcie film znajdujący się powyżej. Autor ma na swoim profilu także inne ciekawe analizy, skupiające się m.in. na wyglądzie zbroi w remake’u, czy rozkładające na czynniki pierwsze trailer tej gry.