Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 marca 2022, 12:59

autor: Adrian Werner

Elden Ring - sprzedano już ponad 12 mln egzemplarzy

Elden Ring nie przestaje zadziwiać. Twórcy pochwalili się, że w niecałe trzy tygodnie od premiery udało im się sprzedaż ponad 12 mln egzemplarzy gry.

Wiedzieliśmy, że Elden Ring okazał się wielkim sukcesem, ale dopiero teraz poznaliśmy konkretne wyniki. Wydawca Bandai Namco Entertainment oraz studio FromSoftware pochwaliły się, że sprzedaż gry przekroczyła 12 mln egzemplarzy. Milion kopii przypada na samą Japonię.

Na ten rezultat składa się dystrybucja cyfrowa i sprzedaż pudełkowa, licząc od dnia premiery (25 lutego) do 14 marca. To imponujący wynik, zwłaszcza że udało się go osiągnąć w niecałe trzy tygodnie.

Dla porównania – największym dotychczasowym przebojem studia FromSoftware było Dark Souls III, które potrzebowało czterech lat na przekroczenie progu 10 mln sprzedanych egzemplarzy. Z kolei poprzednia gra zespołu, czyli Sekiro: Shadows Die Twice, w trzy tygodnie znalazła 2 mln nabywców.

Niestety nie podano, jak te 12 mln egz. rozkłada się na poszczególne platformy sprzętowe. Dysponujemy jedynie cząstkowymi danymi. Wiemy, że w Unii Europejskiej aż 44% zakupionych egzemplarzy Elden Ring przypadło na wersję PC. Na drugim miejscu plasuje się PS5 (27%), a dalej znalazły się konsole Xbox (16%) oraz PlayStation 4 (13%).

W Unii Europejskiej Elden Ring było również najlepszym debiutem nowej marki od momentu premiery Tom Clancy's The Division w 2016 toku.

  1. Pojedynek moderów w Elden Ring; hard mode w opozycji do easy mode
  2. Elden Ring – mody znoszą limit fps i pozwalają zmieniać FOV oraz bawić się w ultrawide
  3. Recenzja gry Elden Ring po 40 godzinach – otwarty świat śmierci wart
  4. Elden Ring – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej