Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lutego 2024, 19:08

autor: Kamil Kleszyk

Ekonomia w Cities: Skylines 2 „nie spełniała standardów jakości” na premierę. Twórcy przepraszają graczy

CEO studia Colossal Order przyznała, że w momencie debiutu Cities: Skylines 2 ekonomia w grze była daleka od ideału. W związku z tym twórcy obiecują kolejne poprawki, które mają uczynić ten aspekt doskonalszym.

Źródło fot. Paradox Interactive
i

Studio Colossal Order z pewnością nie będzie miało miłych wspomnień związanych z premierą gry Cities: Skylines 2. Druga odsłona tej hitowej serii w momencie debiutu borykała się z wieloma problemami natury technicznej oraz z ogólnym niedopracowaniem rozgrywki. Jedną z głównych bolączek owego city buildera okazał się system ekonomii. Był on do tego stopnia uciążliwy, że gracze sami wzięli się za opracowywanie poprawek.

Świadomi błędów popełnionych przy tworzeniu tego elementu, deweloperzy zaczęli stopniowo naprawiać go w aktualizacjach. Choć udało im się poczynić na tym polu znaczące postępy, droga do ideału jest jeszcze bardzo daleka.

Okazją do przeprosin za wspomniane niedogodności był najnowszy wpis na Steamie, który poświęcono właśnie ekonomii i gospodarce w Cities: Skylines 2.

W momencie premiery ekonomia nie spełniała standardów jakości, do których dążymy, i przepraszam za frustrację, którą to spowodowało. W wydanych później łatkach zawarliśmy poprawki błędów, które popełniliśmy przy implementacji ekonomii, ale niektóre z nich nadal są obecne w grze i dzięki Waszym zgłoszeniom pracujemy nad ich rozwiązaniem. Skoncentrujemy się na zasadniczym systemie, a także na sposobie prezentacji informacji w grze, co zapewni większą przejrzystość i pozwoli Wam lepiej zrozumieć gospodarkę – wytłumaczyła w nowym wpisie z cyklu Word of the Week Mariina Hallikainen, CEO studia Colossal Order.

W dalszej części swojej wiadomości deweloperka przeszła do szczegółowego omówienia niektórych elementów ekonomii w grze, które były niejasne dla graczy. Wśród nich znalazły się m.in. tajniki importu i eksportu, rentowności, salda miesięcznego oraz systemu pożyczek.

Hallikainen dodała również, że w nadchodzącej aktualizacji zmianie ulegną wartości gruntów i mechanika popytu (aby była łatwiejsza do zrozumienia). Wyjaśniła także, iż „naprawa głównych funkcji, takich jak wartość ziemi, zajmuje nieco więcej czasu niż zwykłe poprawki błędów, ponieważ elementy te są powiązane z innymi częściami systemu ekonomicznego gry”.

Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak tylko uzbroić się w cierpliwość i oczekiwać wspomnianych zmian.

PC Game Pass kupisz tutaj

  1. Cities: Skyline 2 – recenzja
  2. Cities: Skylines 2 – poradnik do gry

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej