Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2024, 13:44

autor: Adrian Werner

Dzięki tej jednej zmianie modowanie Minecrafta ma być „20 razy łatwiejsze”. Projektanci modyfikacji docenili nowość

Patch 1.20.5 do Minecraft Java Edition wprowadził zmianę w działaniu obiektów, która bardzo ułatwi tworzenie modyfikacji do tej gry.

Źródło fot. Minecraft
i

Edycja Java gry Minecraft otrzymała nową aktualizację. Patch opatrzony został numerem 1.20.5 i przynosi grubo ponad setkę zmian i nowości, wśród których znalazły się m.in. wilcze pancerze (plus dodatkowe warianty tych zwierząt) oraz ulepszenia interfejsu. Jednak nas najbardziej interesują ulepszenia w technicznych aspektach produkcji, gdyż te powinny okazać się wyjątkowo przydatne dla moderów.

Przede wszystkim przerobiono mechanizmy działania obiektów. Wcześniej były one zaprogramowane z góry – do każdego przypisana była konkretna funkcjonalność w ramach tzw. tagów. Teraz uległo to zmianie i moderzy mogą swobodnie decydować, jakie różne schematy akcji przypisać do danych obiektów. Przykładowo da się teraz powiązać komponent „jedzenie” z dowolnym przedmiotem, dzięki czemu stanie się on jadalny.

Brzmi to prosto, ale takie rozwiązanie znacznie rozszerza możliwości modowania gry. Niektórzy fani wręcz twierdzą, że patch czyni modyfikowanie gry „dwudziestokrotnie łatwiejszym”. To oczywiście lekka przesada, ale dobrze oddaje to, jak podekscytowana jest społeczność tą nowością.

Jednocześnie ta zmiana popsuje wiele dotychczas istniejących modyfikacji, więc jeśli akurat się w coś bawicie, to warto poczekać z aktualizacją, aż te projekty zostaną do niej dopasowane. Twórcy przyznają, że jest to problem, ale uważają, że było to konieczne, aby zagwarantować lepszą przyszłość fanowskim kreacjom w grze.

Ponadto patch m.in. usunął wsparcie dla 32-bitowych systemów operacyjnych oraz ulepszył działanie prywatnych serwerów.

  1. Pełna lista zmian w patchu 1.20.5 do Minecraft Java Edition

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej