Dzięki planowanym zmianom Civilization 7 ma szansę stać się taką grą, jaką powinna być na premierę
Studio Firaxis przedstawiło plan rozwoju Civilization 7, którym być może pozwoli im odzyskać zaufanie fanów. Zmian będzie sporo, a jedną z najważniejszych jest usprawnienie interfejsu użytkownika.

Siódma odsłona Sid Meier’s Civilization zawiodła dużą część fanów serii. Produkcję na Steamie ocenia pozytywnie zaledwie 50% grających, a tych jest mniej niż w przypadku poprzedniej części. Deweloperzy ze studia Firaxis Games rozpoczęli już naprawę gry, wydając kilka pierwszych aktualizacji. Teraz opublikowali plany na przyszłość, za sprawą których być może odzyskają zaufanie fanów.
Civilization 7 – roadmapa
Następna aktualizacja o numerze 1.1.0 zadebiutuje w przyszłym tygodniu, a dokładniej 4 marca. Wprowadzi do gry m.in.:
- nowy cud natury do odkrycia – Trójkąt Bermudzki;
- usprawnienia mocno krytykowanego interfejsu użytkownika;
- istotne zmiany w ścieżce i zwycięstwie dziedzictwa kulturowego w epoce nowożytności;
- opcję konwertowania Świętych Miast w epoce odkryć;
- możliwość rozproszenia sił niezależnych wybrzeża przez jednostki marynarki;
- zmiany w kilku pamiątkach.
Pełna lista zmian zostanie opublikowana po wydaniu aktualizacji. Wraz z nią zadebiutuje także pierwsza połowa płatnej kolekcji Crossroads of the World.
Na kolejną aktualizację oznaczoną numerem 1.1.1 przyjdzie nam zaczekać do 25 marca (choć data ta może ulec zmianie). Wprowadzi ona kolejny cud natury – Mount Everest – a także dalsze usprawnienia interfejsu użytkownika. Ponadto ulepszona zostanie sztuczna inteligencja oraz generowanie mapy, a gracze otrzymają też funkcję szybkiego poruszania się oraz opcję zmiany nazwy miasta i dowódców. Nie zabraknie również drugiej połowy kolekcji Crossroads of the World.
W kwietniu Firaxis wypuści aktualizację 1.2.0, która jeszcze bardziej usprawni interfejs użytkownika oraz doda m.in. przycisk „jeszcze jedna tura”, umożliwiający granie po zakończeniu epoki nowożytnej, kolejkowanie badawcze czy nowe rodzaje zasobów.
W dalszych planach studia znajdują się takie nowości, jak dodatkowe rozmiary map, automatyczna eksploracja, narzędzia moderskie, multiplayer w trybie hotseat i dalsze usprawnienia AI oraz interfejsu użytkownika.
Trzeba przyznać, że twórcy zaplanowali naprawdę pokaźną listę nowości, dając tym samym graczom coś, czego mogą wyczekiwać. Szkoda tylko, że większość z tych rzeczy nie znalazła się w grze już w dniu jej premiery.
Sid Meier’s Civilization VII zadebiutowało 11 lutego 2025 roku na PC oraz konsolach PS4, PS5, XOne, XSX/S oraz Nintendo Switch. Gra oferuje pełną polską wersję językową.