autor: Krzysztof Sobiepan
Dyrektor kreatywny DayZ odchodzi z Bohemia Interactive
Projekt DayZ po raz wtóry traci swego zarządcę. Po twórcy moda, który odszedł ze studia jeszcze w 2014 roku, z czeskim deweloperem czule żegna się obecny dyrektor kreatywny Brian Hicks. Designer jest dumny z ostatnich postępów, lecz twierdzi, że „nie jest dłużej potrzebny”.
DayZ wydaje się być jedną z najdłużej rozwijanych strzelanek na rynku gier. Jeden z protoplastów wieloosobowych survivalów obecny jest we Wczesnym Dostępie od 2013 roku i jak się okazuje przeżywa kolejną zmianę kluczowego członka zespołu. W najnowszej informacji o stanie prac dyrektor kreatywny Brian Hicks podzielił się bowiem informacją o zakończeniu współpracy z zespołem Bohemia Interactive. Z jednej strony designer wspomina, że jest dumny z dużej aktualizacji 0.63, która niedługo ma się znaleźć na serwerach testowych. Z drugiej zaś uważa, że po prostu nie jest dłużej potrzebny przy dalszych pracach nad grą i planuje powrót do rodzinnych Stanów Zjednoczonych.
To nie pierwsza taka rezygnacja, bo w 2014 roku Dean Hall – zatrudniony w czeskim studiu twórca oryginalnego moda DayZ do gry ArmA 2 – w bardzo podobny sposób wycofał się z przewodzenia pracom nad samodzielną wersją tytułu. Hicks bezpośrednio porównuje swoją sytuację do odejścia modera, wspominając, że w trakcie ostatniego roku stopniowo oddawał stery w ręce innych członków zespołu, wspominając tu m.in. głównego designera Petera Nespesnego.
Taki rozwój wydarzeń szybko można uznać za kolejny cios dla i tak już nieco przykurzonego oraz mocno niszowego tytułu. „Wieczny Wczesny Dostęp” DayZ powoli przechodzi już do spisu branżowych legend, a wieloletnie prace nad jednym projektem mogą dość negatywnie wpływać na morale pracowników Bohemia Interactive (nie wspominając o społeczności gry). Nic więc dziwnego, że w grudniu ekipa zapowiedziała plany pełnoprawnej premiery wersji 1.0 jeszcze w 2018 roku.