autor: Kamil Zwijacz
Dying Light na nowym gameplayu
Polska firma Techland zaprezentowała nowy gameplay z gry Dying Light. Można na nim zobaczyć rozgrywkę zarówno w czasie dnia, jak i w nocy.
Podczas imprezy Eurogamer Expo firma Techland zaprezentowała swój nowy projekt Dying Light. Oprócz tego Tymon Smektała, producent gry, udzielił wywiadu przedstawicielowi serwisu Eurogamer, dzięki czemu poznaliśmy garść kolejnych informacji na temat tego tytułu.
Akcja powyższego nagrania rozpoczyna się od 10:16 min. Początek rozgrywki prezentuje zmagania w trakcie dnia. Gracz przemieszcza się po budynkach, zakłada pułapki i porusza się wśród okupujących całą okolicę zombie. Podejście do zabawy zmienia się diametralnie po zapadnięciu zmroku. Przeciwnicy stają się wtedy agresywniejsi, szybsi i właściwie jedyną linią obrony jest skradanie się, ucieczka oraz wykorzystywanie wcześniej porozstawianych „niespodzianek”.
Smektała stwierdził, że Dying Light to coś zupełnie innego, niż Dead Island. Przy wcześniejszych produkcjach Techland dopiero uczył się tworzyć gry z otwartym światem i siłą rzeczy popełnił sporo błędów. Teraz ekipa jest większa, posiada niezbędne doświadczenie, więc można liczyć na znacznie lepsze efekty.
Poza tym Dead Island było znacznie wolniejsze pod względem rozgrywki. W nowym tytule poruszamy się podobnie jak w Mirror's Edge, rozgrywka jest bardziej urozmaicona (cykl dnia i nocy z odmiennym podejściem do zabawy), deweloper dysponuje nową wersją silnika, a całość jest bardziej dojrzała i poważna.
Na końcowe efekty pracy wrocławskiej ekipy poczekamy do przyszłego roku, kiedy to na konsolach Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One i komputerach PC pojawi się pełna wersja gry. Przy okazji zachęcam do zapoznania się z naszą zapowiedzią, przygotowana przez Heda, który w czerwcu miał okazję spędzić z Dying Light kilkadziesiąt minut.