Dwa rozszerzenia do Neverwinter Nights 2 debiutują na polskim rynku
Trzecie rozszerzenie do Neverwinter Nights 2 – Mysteries of Westgate – zadebiutowało na polskim rynku. Produkcja studia Ossian, od wczoraj dostępna za pośrednictwem serwisów cyfrowej dystrybucji www.atari-store.eu oraz www.atari.com/us, została wprowadzona na nasz rynek przez firmę CD Projekt.
Na polskim rynku zadebiutowały dwa rozszerzenia do Neverwinter Nights 2 – Mysteries of Westgate (Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu) oraz Storm of Zehir (Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira). Produkcje studiów Ossian oraz Obsidian Entertainment zostały wprowadzona na nasz rynek przez firmę CD Projekt. Drugi oficjalny dodatek, Storm of Zehir, trafił do nas ze sporym poślizgiem – w krajach Zachodu wydany został w listopadzie 2008 roku.
Mysteries of Westgate
Właścicielem pudełkowych edycji Mysteries of Westgate i Storm of Zehir można się stać na dwa różne sposoby. W pierwszym przypadku wiąże się to z nabyciem MoW za równowartość 59,90 złotych (wówczas zakup Storm of Zehir to wydatek rzędu 79,90 złotych). Dystrybutor dał nam jednak możliwość zakupu obu rozszerzeń w jednym, o wiele tańszym pakiecie (99,90 złotych), co wydaje się najlepszym wyjściem z punktu widzenia fana NWN2. Oczywiście nikt nie zabroni nam tego, abyśmy skorzystali z europejskiego serwisu cyfrowej dystrybucji firmy Atari i pobrali MoW za opłatą w wysokości 9,99 euro, podobnie zresztą, jak i SoZ.
W Mysteries of Westgate uzyskujemy możliwość zwiedzenia i poznania tajemnic mrocznego miasta Westgate. W trakcie rozgrywki natrafiamy na pokaźny skarb, zgłębiamy historię tajnej organizacji, a także bierzemy udział w szeroko zakrojonym spisku, którego zakończenie zaskoczy wielu z Was. Rozszerzenie zapewnia piętnaście godzin wyczerpującej i satysfakcjonującej zabawy w świecie Neverwinter Nights 2. Wokół dodatku narosło wiele kontrowersji. Prace nad nim ukończono bowiem jeszcze pod koniec 2007 roku, lecz w związku z różnymi trudnościami premiera została opóźniona o blisko półtora roku.
Akcja Storm of Zehir toczy się po wydarzeniach znanych z kampanii Neverwinter Nights 2. Okazało się, że pokonanie Króla Cieni było tylko początkiem długiej drogi do ustabilizowania sytuacji na Wybrzeżu Mieczy. Oczywiście, organizacje kupieckie szybko wykorzystały powojenne zamieszanie, dzięki któremu powiększają swoje wpływy. W tych właśnie niespokojnych czasach do akcji wkracza nasza drużyna, która może przyłączyć się do kupców i razem z nimi stworzyć wielkie handlowe imperium. W dodatku, gdzieś w tle ciągle działa frakcja wężoludzi Yuan-Ti.