autor: Bartosz Woldański
Dragon Age: Inquisition na nowych obrazkach
Redakcja serwisu Game Informer udostępniła nowe obrazki z gry Dragon Age: Inquisition, zapowiedzianego na przyszły rok cRPG-a studia BioWare. Kto wie, czy nie zagramy w „trójce” widoczną na jednym z nich rasą Qunari.
Bez wątpienia obecny tydzień stoi pod znakiem trzeciej części serii Dragon Age autorstwa studia BioWare. Gra trafiła na okładkę wrześniowego numeru czasopisma Game Informer, a co za tym idzie – poznaliśmy wiele nowych szczegółów na temat rozgrywki, fabuły, systemu dialogowego czy tworzenia postaci. Wcześniej opublikowano nawet nagranie, w którym widać fragmenty rozgrywki z wersji pre-alfa. Na tym serwis Game Informer nie poprzestaje – udostępniono bowiem dwa nowe obrazki, dzięki czemu możemy przyjrzeć się przykładowym lokacjom w Dragon Age: Inquisition. Więcej zrzutów z gry znajdziecie w naszych poprzednich wiadomościach.
Na jednych z nich widać członków drużyny: Varrika (po lewej), Cassandrę (w środku) oraz nową, kluczową postać o imieniu Vivienne (po prawej), magiczkę z Orlais. Z kolei na ostatnim możemy podziwiać ruiny twierdzy, na której tle stoi Qunari – rasa, który być może okaże się grywalna, gdyż twórcy chcieliby widzieć ich więcej w nadchodzącym Dragon Age’u.
- Większy świat, większa skala wydarzeń
- Powrót opcji tworzenia postaci z wyborem rasy
- Rozbudowany system dialogów
- Walki będące połączeniem rozwiązań pierwszej i drugiej części
- Nowy silnik – Frostbite 3 (Battlefield 4)
- Prawdopodobny tryb sieciowy
Nowa odsłona cyklu BioWare ma przynieść wiele diametralnie zmieniających rozgrywkę zmian. Jak ujawniono w ostatnich dniach, staniemy na czele tytułowej Inkwizycji, by poskromić czające się na całym kontynencie Thedas zło. Twórcy już teraz obiecali, że skala wydarzeń znacznie przekroczy to, co znaliśmy do tej pory z serii Dragon Age. W parze z rozmachem idzie również bardziej otwarta struktura świata – jednakże nie będzie on tak rozległy, jak może się niektórym wydawać. Otóż lokacje same w sobie mają być znacznie większe od tych z poprzednich części, ale ze względu na ogromne rozmiary Thedas nie jest możliwe zaoferowanie graczowi w pełni otwartego świata. Część obszarów będzie początkowo niedostępna, dopiero poczynione postępy w fabule, zdobywanie reputacji czy wykonywanie zadań pobocznych pozwoli nam dostać się do kolejnych poziomów.
Pod niektórymi względami Dragon Age: Inquisition ma być połączeniem rozwiązań z „jedynki” i „dwójki” – do nowych towarzyszy dołączą stare twarze (w tym m.in. Morrigan), a system walki ma usatysfakcjonować zarówno fanów oryginału, jak i nie najlepszej kontynuacji. Z jednej strony – starcia będą wymagać od gracza nieco taktycznego podejścia, ale z drugiej – mają być także dość dynamiczne. Więcej o tych elementach i wielu innych dowiecie się z naszej wiadomości, w której zamieściliśmy wszystkie najnowsze informacje o grze.
Dragon Age: Inquisition tworzone jest z myślą o PC oraz konsolach obecnej i przyszłej generacji. Wstępnie termin premiery ustalono na czwarty kwartał 2014 roku.
- Dragon Age: Inquisition na łamach Game Informera. Masa nowinek na temat rozgrywki
- Dragon Age: Inquisition – pierwszy film z fragmentami rozgrywki z wczesnej wersji tytułu
- Oficjalna strona internetowa serii Dragon Age