Dragon Age: Inkwizycja – szczegóły o twierdzy Skyhold i nowe screeny
Studio BioWare podzieliło się nowymi informacjami i screenami poświęconymi grze Dragon Age: Inkwizycja. Materiały dotyczą twierdzy Skyhold – głównej siedziby tytułowej organizacji – i poruszają tematy takie jak odbudowa i odblokowywanie kolejnych partii konstrkcji, dekorowanie pomieszczeń, zarządzanie Inkwizycją etc.
- Producent: BioWare
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: cRPG w realiach fantasy
- Platformy sprzętowe: PC, X360, PS3, XOne, PS4
- Termin premiery (świat): 18 listopada 2014
Jak wiadomo już od jakiegoś czasu, działaniami Inkwizycji w grze Dragon Age: Inkwizycja będziemy kierowali przede wszystkim z poziomu naszej głównej siedziby pod postacią twierdzy Skyhold. Do garści informacji, jakie posiadaliśmy na temat tego miejsca, studio BioWare dorzuciło niedawno wór szczegółów, korzystając z wizyty złożonej deweloperowi przez redaktorów serwisu Game Informer. Przede wszystkim, władzy nad omawianą fortecą nie będziemy dzierżyli od samego początku zabawy. Wstępnie kwatery Inkwizycji będą mieściły się w wiosce Haven – zapadłej dziurze w Górach Mroźnego Grzbietu (pogranicze Orlais i Fereldenu), którą entuzjaści pierwszej odsłony serii Dragon Age mogą kojarzyć jako miejsce stojące na drodze bohaterów podczas wędrówki mającej na celu odnalezienie lekarstwa dla arla Eamona.
Po przenosinach do Skyhold też nie skąpiemy się od razu w blasku chwały jako pan (pani) na wielkim zamku, gdyż początkowo twierdza będzie w ruinie. Kolejne godziny zabawy spędzimy, oglądając, jak ekipa remontowa łata dziury w dachu i odgruzowywuje kolejne przejścia, stopniowo odblokowując nam dostęp do poszczególnych miejsc w odrębie murów fortecy. Będzie się to wiązało również z przywracaniem użyteczności różnym częściom Skyhold. To między innymi przy takich okazjach podejmiemy decyzje na temat wystroju twierdzy, decydując ogólnie, czy na przykład dana wieża ma zostać urządzona jako miejsce do rezydowania dla magów, czy dla templariuszy (zależnie od naszych sympatii politycznych). Podczas przygód zdobędziemy kolejne elementy wyposażenia Skyhold, takie jak trony, ozdoby, wzory heraldyczne etc. Obiekty te będą pełniły funkcję czysto estetyczną – nie uświadczymy niczego takiego jak „tron +1 do wpływów”.
W sali tronowej poczujemy się jak władca, sprawując sąd nad postaciami oskarżonymi o różne przewinienia.
A propos wpływów – BioWare ujawniło też garść nowych informacji na temat kierowania Inkwizycją, rozszerzając wieści, jakie ujawniono miesiąc temu. Zajmując się sprawami całej organizacji, przyjdzie nam mieć na względzie trzy zasoby. Wpływ (ang. influence) jest nazywany „punktami doświadczenia Inkwizycji” i rośnie w toku wykonywania rozmaitych zadań, pozwalając naszej frakcji awansować na kolejne poziomy. Za każdym razem, gdy do tego dojdzie, otrzymamy do rozdysponowania punkty, przeznaczane na rozmaite ulepszenia (możliwość noszenia przez bohatera większej liczby mikstur, efektywniejsze gromadzenie surowców potrzebnych do wytwarzania przedmiotów etc.). Drugi zasób to moc (ang. power) – rodzaj waluty wymienialnej na popychanie fabuły do przodu czy odblokowywanie dodatkowych obszarów na mapie świata (dostępnych z poziomu stołu będącego centrum planowania działań organizacji).
Trzecim i ostatnim zasobem (wcześniej nie wymienianym) jest czas. Świat gry postawi przed nami więcej problemów, niż jest w stanie udźwignąć na swoich barkach sam Inkwizytor i jego drużyna, zatem nierzadko przyjdzie nam wykorzystać swoich agentów, by nas wyręczyli. Poszczególne misje będą różniły się stopniem komplikacji i ilością czasu (rzeczywistego) wymaganego do ich ukończenia. Niektóre mogą okazać się wręcz tak złożone, że potrwają cały dzień, będą składały się z kilku etapów i/lub zmuszą głównego bohatera do bezpośredniego interweniowania (zwykle po to, by podjąć jakąś decyzję wieńczącą zadanie). Rzecz jasna, nie zabraknie również łupów i innego rodzaju nagród zapewnianych nam przez agentów odnoszących sukcesy w swoich działaniach.
Różne elementy dekoracji wnętrz nie będą przekładały się na mechaniczne premie dla postaci ani dla Inkwizycji.
Co więcej, Skyhold będzie głównym miejscem, w którym uzyskamy możliwość nawiązywania relacji z naszymi towarzyszami – zarówno należącymi do drużyny walczącej z nami ramię w ramię, jak i tymi „stacjonarnymi”, służącymi protagoniście za doradców (Cullen, Leliana, Józefina i inni). Podobnie jak kompani Sheparda na Normandii, każdy stronnik Inkwizytora będzie miał swój ulubiony zakątek w Skyhold. Romanse między bohaterem a innymi postaciami rozwiną się więc przede wszystkim w siedzibie Inkwizycji.
BioWare wspomniało też po raz kolejny o kwestii odprawiania sądów. Od czasu do czasu przyjdzie nam osądzać postacie przyprowadzane przed nasze oblicze, zasiadając na tronie w głównej sali twierdzy. Zadecydujemy o losie rozmaitych osobników, mogąc zarządzać wyroki egzekucji, banicji czy nawet – w przypadku magów – wyciszenia.
Skyhold będzie stopniowo odsłaniało przed nami swoje tajemnice, wraz z każdym odgruzowanym tunelem i korytarzem.
Na koniec przypomnijmy, że Dragon Age: Inkwizycja zadebiutuje w Polsce 21 listopada bieżącego roku, trzy dni po globalnej premierze. Tytuł powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach siódmej (Xbox 360, PlayStation 3) i ósmej generacji (Xbox One, PlayStation 4).
- Graliśmy w Dragon Age: Inkwizycja – piękne widoki, rozbudowany świat i garść błędów (relacja z gamescom 2014)
- Kompendium wiedzy o grze Dragon Age: Inkwizycja
- Dragon Age: Inkwizycja w porównywarce cenowej
- Oficjalna strona internetowa gry Dragon Age: Inkwizycja