autor: Marek Grochowski
Digital Extremes zaangażowane w produkcję Bioshocka na PS3
O tym, że wydany w ubiegłym roku Bioshock to projekt ambitny i niezwykle skomplikowany, wiadomo było od zeszłego roku, kiedy produkcja studia znanego wówczas jako Irrational Games trafiła do posiadaczy pecetów i Xboksow 360. Rozmach tytułu sprawił, że zaadaptowanie gry na potrzeby PlayStation 3 przestało być łatwą sprawą, jednak od wczoraj autorzy konwersji mogą liczyć na pomoc z zewnątrz.
O tym, że wydany w ubiegłym roku Bioshock to projekt ambitny i niezwykle skomplikowany, wiadomo było od zeszłego roku, kiedy produkcja studia znanego wówczas jako Irrational Games trafiła do posiadaczy pecetów i Xboksow 360. Rozmach tytułu sprawił, że zaadaptowanie gry na potrzeby PlayStation 3 przestało być łatwą sprawą, jednak od wczoraj autorzy konwersji mogą liczyć na pomoc z zewnątrz.
Mowa tu o wsparciu ze strony zespołu Digital Extremes, który podpisał właśnie umowę z koncernem Take-Two. W ramach nowo zawartego porozumienia studio wesprze ekipy 2K Marin i 2K Australia w przenoszeniu Bioshocka na next-gena Sony. To dosyć istotne posunięcie zważywszy na fakt, że 2K Marin jest obecnie zajęte przygotowywaniem drugiej odsłony przygód Big Daddy’ego i spółki. Twórcy pierwszej części, programiści z 2K Boston pod dowództwem Kena Levine’a pracują z kolei nad całkowicie nowym, nieujawnionym dotąd tytułem.
Dla kanadyjskiego Digital Extremes współpraca przy Bioshocku na PS3 to jedno z większych wyzwań w historii firmy. Wcześniej studio miało na koncie takie projekty, jak Pariah, WarPath czy next-genowy Dark Sector. Efekty kooperacji zespołu z Take-Two poznamy prawdopodobnie w październiku bieżącego roku.