autor: Zuzanna Domeradzka
Gracze punktują słabą wydajność Wo Long: Fallen Dynasty na PC
Demo najnowszej produkcji od twórców serii NiOh mierzy się ze słabą wydajnością na PC-tach. Wielu graczy skarży się na problemy z Wo Long: Fallen Dynasty.
Kilka dni temu udostępniona została wersja demonstracyjna gry Wo Long: Fallen Dynasty. Ten RPG akcji od twórców serii NiOh zainteresował graczy, gdyż w dniu premiery dema w rozgrywce na Steamie uczestniczyło ponad 57 tysięcy osób jednocześnie. Jednakże w kolejnych dniach liczba chętnych zmalała i oscylowała w granicach od kilku do 30 tys. graczy. Być może jest to związane z problemami z wydajnością Wo Long: Fallen Dynasty, na które skarży się wielu pecetowców.
Słaba wydajność nawet na mocnym sprzęcie
Wersja demo Wo Long: Fallen Dynasty na PC-tach mierzy się ze słabą wydajnością i moc sprzętu nie ma w tym przypadku znaczenia. Problemy z utrzymaniem stałej liczby klatek na sekundę przytrafiają się wielu graczom posiadającym mocne karty graficzne, takie jak Nvidia GeForce RTX 3080 czy RTX 3090, i procesory Intel Core i9.
Całkowicie przeciętnie na 3080. Drugi rozdział po prostu działa bardzo słabo, może wyświetlać się od 40 do 60 fps [...] przy średnim framepacingu. To zdecydowanie nie jest coś, czego oczekujesz od gry, która wymaga wykonywania precyzyjnego parowania, uników itp. do przetrwania – napisał użytkownik Zafir na forum ResetEra.
Nie mogłem wyciągnąć stabilnych 60 fps z kartą graficzną 3070 w 1080p w jakimkolwiek trybie [graficznym – dop. red.]. Dno – napisał Knight in Shining Armani na ResetEra.
Rozwiązaniem mogłoby być obniżenie ustawień graficznych. Niestety wielu graczy twierdzi, że to nie daje znaczącej poprawy – co prawdopodobnie jest spowodowane sposobem kompilowania shaderów w grze. W takim wypadku tylko interwencja twórców i łatki mogłyby coś zdziałać.
Z podobnym mankamentem mierzyło się chociażby The Callisto Protocol na premierę. Pecetowi gracze tam również, tak jak w przypadku Wo Long: Fallen Dynasty, skarżyli się na problemy z optymalizacją. Prawdopodobnie w obu tych przypadkach wina za utratę klatek na sekundę w dużej mierze leży po stronie wspomnianego już sposobu kompilowania shaderów.
Problemy ze sterowaniem
Utrapieniem dla wielu graczy Wo Long: Fallen Dynasty na PC jest również problem ze sterowaniem. Niektórzy skarżą się na to, że demo nie wykrywa żadnych kontrolerów. Są również trudności z czułością myszy i prędkością, z jaką obraca się kamera – sterowanie może być opóźnione.
Nie ma radości z grania w tę grę na PC: sterowanie kamerą za pomocą myszki nie zostało przetestowane (bo nikt nie wypuściłby takiego dema, gdyby zostały przeprowadzone testy) – napisał użytkownik TUSK na Steamie.
Wygląda na to, że granie w demo Wo Long: Fallen Dynasty na PC to czysta loteria. O ile bowiem wielu graczy cierpi na przedstawione wyżej problemy, są też tacy, którzy żadnych nie zauważyli. Jednakże jest to tylko demo – do czasu wydania pełnej wersji gry twórcy mogą naprawić część bolączek.
Przypomnijmy, że demo Wo Long: Fallen Dynasty można testować do 27 marca na PC oraz konsolach PS4, PS5, XSX/S i XOne. Premiera gry (na wszystkich wymienionych wcześniej platformach) odbędzie się 3 marca.