autor: Łukasz Szliselman
Deep Down z akcją osadzoną w przyszłości i proceduralnie generowaną zawartością
Ku zaskoczeniu graczy studio Capcom wyjawiło, że fabuła Deep Down zostanie osadzona w 2094 roku. Elementy fantasy i science fiction będą przeplatały się wokół motywu odgrywania wspomnień. Silnik gry umożliwi proceduralne generowanie zawartości, w tym lokacji i potworów.
Na dzisiejszej konferencji firmy Sony w Japonii zaprezentowano Deep Down – sieciową produkcję studia Capcom, przeznaczoną na PlayStation 4. Nagranie z pokazu gry opublikował serwis GamesHQMedia.
Niech Was nie zmyli średniowieczna stylistyka, smoki i rycerze w pełnych zbrojach. Akcja Deep Down ma być osadzona w przyszłości, a konkretnie w 2094 roku, w Nowym Jorku. Pomostem fabularnym pomiędzy stylistyką fantasy a elementami science-fiction ma być motyw zaglądania do „wspomnień” przedmiotów w celu rozwikłania pewnej zagadki. Skojarzenia z serią Assassin’s Creed są jak najbardziej uzasadnione. Tło fabularne gry przybliżono nieco na nowym zwiastunie.
- Historia toczy się w 2094 roku w Nowym Jorku
- Główny bohater potrafi prześledzić przeszłość przedmiotów
- Proceduralnie generowane lokacje, ekwipunek i potwory
- Tryb współpracy dla czterech osób
- Grywalna wersja będzie dostępna na TGS 2013
To jednak nie wszystko, co twórcy Deep Down zdradzili na temat produkcji. Grę napędzać ma silnik Panta Rhei, którego część możliwości opisywaliśmy jakiś czas temu. Prócz rzeczy wtedy wymienionych, dowiedzieliśmy się, że technologia studia Capcom pozwoli na automatyczne generowanie podziemi, wyposażenia, a nawet wyglądu potworów. Yoshinori Ono wyjaśnił, że w zależności od czasu i miejsca ich występowania, monstra zostaną obdarzone innymi elementami składowymi – np. na ich skórze pojawi się sierść. Dodajmy do tego kociołka tryb multiplayer dla czterech osób, a otrzymamy co najmniej interesujący produkt.
Grywalna wersja Deep Down pojawi się na tegorocznych targach Tokyo Game Show (19-22 września). Wówczas z pewnością dowiemy się czegoś więcej o samej grze. Do tej pory tytuł zapowiedziano jedynie na konsolę PlayStation 4, ale niewykluczone, że zostanie on wydany również na inne platformy sprzętowe. Co ciekawe, na oficjalnej japońskiej stronie gry pojawiła się zakładka poświęcona wersji PC.