autor: Krzysztof Nieradko
Deep Down cały czas w produkcji. Gra przeszła spore zmiany
Główny producent ze studia Capcom, Yoshinori Ono, ujawnił podczas jednego z wywiadów, że zapowiedziane dwa lata temu Deep Down ciągle znajduje się w fazie produkcji i najprawdopodobniej nie ujrzy szybko światła dziennego. Gra przeszła do tej pory sporo istotnych zmian, a producenci weryfikują stare pomysły, wprowadzając niekiedy zupełnie nowe idee w kontekście rozgrywki.
Ostatnimi czasy wokół Deep Down nastała cisza. Gra zapowiedziana została 20 lutego 2013 roku, a więc tego samego dnia, kiedy świat obiegła oficjalna informacja na temat konsoli PlayStation 4. Nowy tytuł japońskiego studia Capcom zwrócił na siebie uwagę przede wszystkim niesamowicie prezentującą się warstwą wizualną, za którą odpowiedzialny jest zaawansowany silnik Panta Rhei. Po kilku miesiącach okazało się, że omawiana produkcja to zręcznościowe RPG akcji, które realizowane będzie w ramach modelu free-to-play. Całość prezentowała się dotychczas naprawdę okazale. Niestety, wszystko wskazuje na to, że do premiery szybko nie dojdzie. Jeden z przedstawicieli studia Capcom ogłosił, że gra wciąż znajduje się produkcji i zdążyła przejść spore zmiany, ponieważ niektóre elementy rozgrywki nie były wystarczająco dobre.
Powyższej informacji udzielił Yoshinori Ono, główny producent gry, w rozmowie z japońskim serwisem 4Gamer (wywiad przetłumaczony został przez serwis Siliconera). Okazuje się, że autorzy myślą nad pokazaniem światu czegoś zupełnie odmiennego niż to, co do tej pory mogliśmy zobaczyć w kontekście Deep Down. W tym momencie pomysły są zdecydowanie większego kalibru, a stare, niespełniające wymagań idee muszą zostać zweryfikowane i poprawione. Deweloperzy intensywnie pracują również nad funkcjami sieciowymi stanowiącymi w procesie tworzenia gier dosyć złożony element. Ono wyjaśnia, że muszą oni należycie zadbać o wszystkie najważniejsze części tej układanki, w przeciwnym razie – „byłoby wstyd mieć wciągającą grę, bez społeczności graczy wokół niej”.
Innymi słowy, w tym momencie Capcom dopieszcza najistotniejsze elementy Deep Down i daje sobie trochę czasu na zaimplementowanie zupełnie nowych pomysłów. Niestety w tym momencie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, ile to potrwa, jednak wszystko wskazuje na to, że do światowej premiery omawianego tytułu szybko nie dojdzie. Zresztą, sam Ono przyznał, że Deep Down najprawdopodobniej będzie potrzebowało nieco więcej czasu.
Słowem przypomnienia warto dodać, że omawiana produkcja pierwotnie ukazać miała się na rynku w 2015 roku wyłącznie w wersji na konsole PlayStation 4. Nadal nie potwierdzono, czy gra trafi też na półki sklepów na Zachodzie.