autor: Szymon Liebert
Dead Space 3 zawiera cztery dodatkowe tryby gry – więcej niespodzianek jest w drodze
Po ukończeniu kampanii głównej Dead Space 3 będziemy mogli powtórzyć ją w jednym z czterech specjalnych trybów zabawy. Studio Visceral Games szykuje też dodatkową opowieść, która podobno będzie „niepokojąca”.
W Dead Space 3 pojawią się cztery dodatkowe tryby rozgrywki do odblokowania, do których wkrótce dołączy „ściśle tajna” historia, tworzona przez Visceral Games. Steve Papoutsis, reprezentant dewelopera, przekazał, że nowa opowieść będzie naprawdę niepokojąca i pojawi się w nadchodzących tygodniach. Papoutsis opisał wspomniane cztery specjalne formy zabawy, stanowiące dodatek do kampanii solowej i kooperacyjnej.
Dodatkowe tryby gry
We wpisie opublikowanym na stronie Dead Space Papoutsis zapewnił, że cztery dodatkowe tryby zabawy będą dostępne od razu na dysku – odblokujemy je po przejściu gry. Pierwszym z nich jest New Game+, w którym powtórzymy kampanię zachowując zebrany wcześniej sprzęt. Classic Mode to powrót do korzeni – jednoosobowa przygoda z klasycznym celowaniem i brakiem dodatków z „trójki”, czyli nowego systemu tworzenia przedmiotów.
Kolejne dwa tryby zabawy to Pure Survival Mode oraz Hardcore Mode. W pierwszym z nich z przeciwników będą wypadały tylko surowce. Nie uświadczymy więc naboi, apteczek i części do budowy broni. To oznacza, że potrzebne przedmioty będziemy musieli wyprodukować sami. W trybie Hardcore gracz otrzyma wyłącznie jedno życie na całą kampanię – śmierć będzie równoznaczna z koniecznością rozpoczęcia zabawy od początku.
Roboty-zbieracze
Papoutsis zdradził także, że jedną z nowości w Dead Space 3 są roboty zbierające surowce (tzw. „scavenger bot”). Podczas kampanii znajdziemy co najmniej jedną maszynę (kilka innych będzie ukrytych), która pomoże w zdobywaniu przedmiotów potrzebnych do ulepszenia i produkcji sprzętu. W trzeciej części serii kredyty zostały bowiem zastąpione materiałami. Boty zbierające będzie można ulepszyć, zwiększając ich szybkość, czy pojemność.
DLC i stroje
Automatyczne roboty będą zbierały jeszcze jeden element – tzw. Ration Seals, które wymienimy na pakiety zasobów (Resource Packs). Co ciekawe, będą one dostępne także w formie DLC, o czym pisaliśmy niedawno. Przedstawiciel Visceral Games zapewnił jednak, że w Dead Space 3 nie trzeba w ogóle korzystać z tego elementu. To tylko opcja dla osób, które będą jej potrzebowały – przekonuje Papoutsis w odpowiedzi na pretensje graczy.
Producent przypomniał też o tym, że w grze pojawi się dodatkowy kombinezon N7 dla osób, które grały w Mass Effect 3 (ubiorą go zarówno Isaac, jak i Carver). W dniu premiery wypuszczony zostanie pakiet z jeszcze innymi strojami – Marauder, Sharpshooter oraz Tundra Recon. Autorzy traktują je jako propozycję dla kolekcjonerów. Jak widać, każdy znajdzie coś dla siebie – dodatki wizualne, wspomagacze i hardcorowe wyzwania.
Dead Space 3 to wyprawa na mroźną planetę opanowaną przez przerażające Nekromorfy. Isaac Clarke, główny bohater serii, trafi na wiele innych zagrożeń podczas swojej nowej przygody. W grze pojawi się na przykład trochę więcej konwencjonalnego strzelania. Ciekawie zapowiada się kampania kooperacyjna, w której w pewnych momentach partnerzy będą widzieć inne rzeczy, wynikające z halucynacji. Polska premiera odbędzie się 7 lutego na PC i konsolach.