DayZ z aktualizacją 0.63 na serwerach testowych – beta coraz bliżej
Studio Bohemia Interactive poinformowało o udostępnieniu aktualizacji DayZ o numerze 0.63. Wyczekiwany patch na razie trafił na serwery testowe, ale wraz jego publicznym debiutem jeden z hitów "wiecznego wczesnego dostępu" znajdzie się na etapie beta-testów.
Równo trzy miesiące po prezentacji rozgrywki DayZ z patchem 0.63 studio Bohemia Interactive ogłosiło udostępnienie tej aktualizacji na serwerach testowych. Dla przypomnienia: twórcy uznają to uaktualnienie za wersję beta, a więc istotny krok na drodze do wydania gry, co ma nastąpić jeszcze w tym roku. Tyle tylko, że na tzw. serwerze Experimental nie zadebiutowała jeszcze ostateczna (tj. stabilna) wersja łatki, a więc nie ma jeszcze mowy o uzyskaniu przez grę statusu bety. Innymi słowy, póki co DayZ pozostaje „w produkcji”, co oznacza, że twórcy wciąż nie dodali całej premierowej zawartości i nadal pracują nad poprawieniem działania gry.
- producent/wydawca: Bohemia Interactive Studio
- gatunek: survival sandbox
- platformy sprzętowe: PC, Xbox One, PS4
- data premiery: 2018 rok (PC)
O nowościach w patchu 0.63 pisaliśmy jeszcze w marcu, niemniej przypomnijmy co istotniejsze nowinki. Większość zmian wiąże się z nowo wprowadzonym silnikiem gry, mającym też ułatwić implementację kolejnych dodatków w przyszłości. Co jednak dla wielu ważniejsze, nowa wersja DayZ ma być stabilniejsza, tak od strony serwerów, jak i optymalizacji. Możemy więc liczyć na znaczne ograniczenie przymusowego zamykania się gry oraz gwałtownych spadków liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Przy okazji poprawiono też wygląd cząstek, dzięki czemu animacje ognia czy efekty celnych strzałów wyglądają lepiej niż dotychczas.
Wraz z nowym silnikiem zmiany zaszły także w innych systemach. Od teraz gracze mogą wybierać między lekkimi a ciężkimi atakami w walce wręcz, a zamiast zataczania kółek wokół przeciwników trzeba korzystać z uników. Inna sprawa, że przez poprawione zachowanie zarażonych (zdolnych do zachwiania postacią gracza) bezpośrednia walka z zombie jest raczej niewskazana. Inaczej wygląda też kwestia obrażeń – od teraz musimy uważać nie tylko na głowę, jako że dodano nowe punkty trafienia (hitboksy) w miejscu ważnych organów, a ranna noga sprawi, że kierowana postać zacznie kuleć.
Z pomniejszych zmian wypada jeszcze wspomnieć o odświeżonym systemie kondycji (w tym dodaniu wpływu wagi przenoszonych przedmiotów na prędkość postaci), zmodyfikowanych mapach. przenośnym radiu oraz nowych animacjach i działaniach postaci graczy (na przykład myciu rąk z krwi upolowanych zwierząt – lepiej nie ryzykować zarażenia chorobą). Nie wiemy jeszcze, kiedy aktualizacja będzie dostępna poza serwerem testowym.