Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 czerwca 2023, 12:30

autor: Adrian Werner

Bohemia Interactive pracuje nad DayZ 2

Dzięki dokumentom sądowym dowiedzieliśmy się, że studio Bohemia Interactive pracuje nad DayZ 2.

Źródło fot. Bohemia Interactive
i

Rozpoczęta w ubiegłym tygodniu w Kalifornii rozprawa w sprawie uzyskania przez firmę Microsoft zgody na przejęcie Activision Blizzard okazała się wyjątkowo cennym źródłem informacji na temat przeszłych i przyszłych planów gigantów branży. Najnowszym tego owocem stało się potwierdzenie, że w produkcji znajduje się DayZ 2, czyli kontynuacja przebojowej sieciowej gry survivalowej.

  1. Informacje te pochodzą z wewnętrznej korespondencji Microsoftu, która została dołączona do publicznie dostępnych materiałów dowodowych.
  2. Bohemia Interactive jest tam wymieniona jako jedno ze studiów, którym przygląda się Microsoft w kontekście ewentualnego przejęcia.
  3. W opisie studia znajduje się informacja, że Bohemia Interactive pracuje obecnie nad trzema projektami - Arma Reforger, Arma 4 oraz właśnie DayZ 2.
  4. Arma Reforger zadebiutowała już we wczesnym dostępie w ubiegłym roku, a o istnieniu Arma 4 wiemy od dłuższego czasu. Nowiną jest więc wyłącznie ujawnienie, że trwają prace nad DayZ 2.
  5. Na DayZ 2 najpewniej długo jeszcze poczekamy. Spodziewamy się, że gra zadebiutuje dopiero po Arma 4.
Bohemia Interactive pracuje nad DayZ 2 - ilustracja #1

Źródło fot. Microsoft

W korespondencji znalazła się jeszcze inna ciekawa informacja. Pracownicy Microsoftu donoszą, że studio Bohemia Interactive jest zadowolone z tego, jak sobie radzi DayZ w Game Passie na konsolach Xbox. Natomiast zespół ma opory przed udostępnieniem gry w pecetowej wersji tej usługi. To nie dziwi, gdyż społeczność fanów tego studia to głównie gracze pecetowi. DayZ do dzisiaj nie pojawiło się w PC Game Pass, więc jak widać Microsoftowi nie udało się przekonać do tego deweloperów.

Przypomnijmy, że DayZ narodziło się jako modyfikacja do Arma 2. Jej sukces sprawił, że twórca moda dołączył do studia Bohemia i rozpoczął prace nad komercyjną samodzielną wersją projektu. Ta zadebiutowała w 2013 roku we wczesnym dostępie, a pięć lat później ukazała się wersja 1.0.

  1. DayZ - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej