Czy czwarta odsłona cyklu SOCOM już powstaje?
Cykl SOCOM ma swoich wiernych fanów. Siła serii leży przede wszystkim w umiejętnym określeniu środka pomiędzy taktyczną a typowo rozrywkową strzelaniną. Chwalona jest także intuicyjność rozgrywki i przyjazny interfejs użytkownika. Czy podobnie będzie w przypadku SOCOM 4: U.S. Navy Seals na PlayStation 3, której rozpoczęcie produkcji sugeruje serwis internetowy firmy PCB Productions?
Cykl SOCOM ma swoich wiernych fanów. Większość z nich twierdzi, że siła serii leży przede wszystkim w umiejętnym określeniu środka pomiędzy taktyczną a typowo rozrywkową strzelaniną. Chwalona jest także intuicyjność rozgrywki oraz przyjazny interfejs użytkownika. Czy podobnie będzie w przypadku SOCOM 4: U.S. Navy Seals na PlayStation 3, której rozpoczęcie produkcji sugeruje serwis internetowy firmy PCB Productions?
Czwarta odsłona głównego nurtu serii (można powiedzieć, że SOCOM: Confrontation nastawiony na rozgrywkę w sieci był projektem pobocznym) ma znajdować się w produkcji już od pewnego czasu. Z danych zawartych na łamach serwisu firmy PCB Productions wynika, że zajmuje się ona opracowaniem sesji motion capture na potrzeby gry.
SOCOM 3: U.S. Navy Seals na PlayStation 2
Kto miałby zajmować się produkcją SOCOM 4? Wszystko wskazuje na to, że oryginalny deweloper odpowiedzialny za stworzenie trzech poprzednich odsłon U.S. Navy Seals – studio Zipper Interactive. Premiera MAG, najnowszego dzieła Amerykanów, odbędzie się jesienią, a zaprezentowane fragmenty rozgrywki wskazują, że spora część elementów gry już powstała. Rozpoczęcie wstępnej fazy dewelopingu SOCOM 4 nie powinno być zatem aż tak wielkim problemem.
Dlaczego produkcją SOCOM 4 nie mogłoby się zająć studio Slant Six Games? Deweloper odpowiedzialny m.in. za zaprojektowanie SOCOM: Confrontation zajmuje się obecnie trzecią odsłoną przenośnego cyklu SOCOM: U.S. Navy Seals Fireteam Bravo 3 i raczej wątpliwym jest, by ekipa mniej liczna od Zipper Interactive wzięła na swoje barki tworzenie dwóch pozycji jednocześnie. Dzieło zostanie wydane na przenośną konsolę PSP pod koniec 2009 roku, a więc osiągnięcie końcowej fazy dewelopingu jest jeszcze bardzo odległe.
Przypominamy, że cykl SOCOM był obecny na każdej z trzech ostatnich platform koncernu Sony – PlayStation 2 (na której tak naprawdę rozpoczął swój żywot), PSP i PlayStation 3. W większości przypadków gry spotykały się z ciepłym przyjęciem zarówno krytyków (osiągając średnio ocenę na poziomie około 80%), jak i posiadaczy konsol wyprodukowanych przez japoński koncern. Przez dłuższy czas SOCOM był najpopularniejszą serią gier na PS2 oferującą rozgrywkę przez Internet. Według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com, do tej pory wszystkie odsłony serii zostały nabyte przez około dwanaście milionów ludzi na całym świecie. Oczywiście są to dane niekompletne, pozbawiona części statystyk z krajów europejskich i Japonii. Wszystko wskazuje na to, że fanów SOCOM-a jest więcej.