Nadchodzi SOCOM 4
SOCOM, czyli jedna z najpopularniejszych serii sieciowych strzelanin na konsole z rodziny PlayStation doczeka się jeszcze w tym roku kontynuacji. Na oficjalnym blogu, Jeremy Dunham z Zipper Interactive ujawnił, że trwają prace nad SOCOM 4.
SOCOM, czyli jedna z najpopularniejszych serii sieciowych strzelanin na konsole z rodziny PlayStation doczeka się jeszcze w tym roku kontynuacji. Na oficjalnym blogu, Jeremy Dunham z Zipper Interactive ujawnił, że trwają prace nad SOCOM 4.
Akcja gry osadzona jest w jednym z południowo azjatyckich państw, gdzie rewolucyjnie nastawiony wojskowy w szybkim czasie przemocą przejął władzę. Swoje „reformy” rozpoczął od wymordowania stacjonujących tam sił NATO. Zadanie powstrzymania go spadnie oczywiście na nas. Dowodzić będziemy pięcioosobowym elitarnym oddziałem, w skład którego wejdzie czterech mężczyzn (Schweitzer, Wells oraz dwóch Koreańczyków) oraz po raz pierwszy w historii serii kobieta (znana jedynie jako „45”).
Zespół Zipper Interactive nie zdradził zbyt wielu szczegółów fabuły. Obiecał jednak, że lokacje w grze obejmą nie tylko dżungle i plaże, ale również m.in. miasta, wioski oraz tereny górskie. Wszystkie misje w kampanii połączone będą w jedną nieprzerwaną całość. Nie będzie tu wypoczywania w bazie i uzupełniania uzbrojenia między kolejnymi zadaniami. Sprzęt, z którym zaczynamy grę to jedyne, co otrzymamy od naszego dowództwa, resztę potrzebnych rzeczy będziemy musieli zdobyć samodzielnie. Twórcy dużą uwagę przykładają do scenariusza. Korzystając z doświadczeń ekipy Naughty Dog zdobytych przy produkcji Uncharted 2, scenki przerywnikowe wpierw odgrywane są przez żywych aktorów i dopiero na tej podstawie Zipper tworzy ich trójwymiarową wersję. Dzięki temu wirtualne postacie mają zachowywać się znacznie bardziej naturalnie.
Kampania składać się będzie z 14 misji, które mają starczyć na 12 godzin zabawy. Twórcy obiecują zaawansowaną sztuczną inteligencję komputerowych przeciwników - mają oni zachodzić nas od flanki, kłaść ogień zaporowy czy korzystać z osłon terenowych. Co więcej, nieprzyjacielscy dowódczy będą mogli nawet wzywać nalot na nasze pozycje, dlatego to od nich powinniśmy zawsze zaczynać eliminację wrogów.
W walce pomocny okaże się nowy system dowodzenia, dzięki któremu szybko wytyczymy trasy przemarszu, wydamy rozkaz ataku czy ustawimy tryby zachowania. Wszystko to z poziomu samej gry - w SOCOM 4 nie ma miejsca na pełnoekranowe mapy taktyczne. Lokacje mają być w pełni interaktywne i każdy budynek będzie można zrównać z ziemią.
Twórcy na razie milczą odnośnie tryby multiplayer. Wiadomo jedynie, że na raz na polu bitewnym będzie mogło przebywać do 32 graczy. Premiera gry zapowiadana jest na jesień tego roku. Zainteresowanym polecamy udanie się na serwis Gametrailers, gdzie można obejrzeć pierwszy filmik z gry.
Jednocześnie Zipper uspokaja fanów MAG. Gra ta będzie cały czas uaktualniana i produkcja SOCOM 4 nie wpłynie negatywnie na ten proces.