Twórcy SOCOM-a pracują nad sieciową odsłoną cyklu Resident Evil?
Z nieoficjalnych informacji ujawnionych przez serwis Kotaku wynika, że firma Capcom zleciła zewnętrznemu zespołowi deweloperskiemu opracowanie nowej, sieciowej odsłony cyklu Resident Evil. Kolejną ekipą, która została w ten sposób wyróżniona przez Japończyków jest rzekomo kanadyjskie studio Slant Six Games.
Z nieoficjalnych informacji ujawnionych przez serwis Kotaku wynika, że firma Capcom zleciła zewnętrznemu zespołowi deweloperskiemu opracowanie nowej, sieciowej odsłony cyklu Resident Evil. Kolejną ekipą, która została w ten sposób wyróżniona przez Japończyków jest rzekomo kanadyjskie studio Slant Six Games.
Źródłem tych szczegółów jest bliżej nieokreślony dokument zaadresowany do siedziby firmy Capcom. Redakcja Kotaku dowiedziała się za jego sprawą, że rozgrywka zaprezentowana w produkcji noszącej nazwę kodową Resident Evil: Raccoon City będzie się sprowadzać do drużynowej, sieciowej rywalizacji z setkami złowrogo nastawionych zombiaków.
SOCOM: Confrontation
Studio Slant Six Games z siedzibą w Vancouver, wydaje się być idealnym kandydatem. Firma od kilku lat była bowiem związana z grupą Sony Computer Entertainment, dla której wyprodukowała trzy odsłony sieciowej strzelaniny taktycznej SOCOM – w tym Confrontation na PlayStation 3, a także Tactical Strike oraz Fireteam Bravo 3 na przenośne PSP.
Zgodnie z oczekiwaniami przedstawiciele firmy Capcom twierdzą, że „informacje przedstawione przez serwis Kotaku są jedynie plotkami i spekulacjami ”. Warto przy tym odnotować, że we wcześniejszych latach mogliśmy już zagrać w gry z serii RE nastawione na rozgrywkę sieciową. Chodzi tu o dwie, niezbyt udane części Resident Evil: Outbreak na PlayStation 2.
Resident Evil: Outbreak (PS2, 2004)
Nieco bardziej wylewni wydają się być szefowie Slant Six Games. Na oficjalnej stronie internetowej studia możemy bowiem znaleźć informację, że rozpoczęło ono pracę nad „nowym, niezwykłym projektem ”. We wpisie czytamy, że należy on do „marki o światowej klasie ” i zostanie wydany przez nowego wydawcę.
Dodatkowo na profilach LinkedIn kilku pracowników Slant Six można przeczytać, że od pewnego czasu zajmują się oni produkcją sieciowej gry akcji przeznaczonej na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Co więcej, w marcu bieżącego roku studio poszukiwało pracownika na stanowisko tłumacza języka japońskiego.
Od jakiegoś czasu firma Capcom bardzo chętnie zleca pracę nad kolejnymi odsłonami swoich sztandarowych serii oraz nowymi markami studiom zewnętrznym z Zachodu. Dla Japończyków pracowało m.in. nieistniejące już studio GRIN (Bionic Commando), Airtight Games (Dark Void), a także Blue Castle Games (Dead Rising 2). I choć w większości przypadków takowa współpraca kończyła się większym lub mniejszym niepowodzeniem (wyjątkiem są przygody Chucka Greena, które znalazły kilka milionów nabywców i cieszyły się uznaniem krytyków), Capcom nie zamierza rezygnować z takiej formy działalności. Potwierdza to ogłoszona na targach Tokyo Game Show 2010 zapowiedź DMC, czyli nowej odsłony Devil May Cry z odmłodzonym Dante w roli głównej. Dewelopingiem gry zajmuje się brytyjskie studio Ninja Theory (Heavenly Sword, Enslaved).