autor: Michał Kułakowski
Pliki z gry Star Wars Battlefront III znalezione na...dysku z Resident Evil: Operation Raccoon City
Użytkownicy forum BetaGames, na dysku z grą Resident Evil: Operation Raccoon City znaleźli ponoć pliki danych z niewydanego Star Wars Battlefront III. Odkryli zestaw tekstur dla jednego z bohaterów starej trylogii oraz ekrany ładowania misji.
Interesujące wieści płyną od użytkowników forum BetaGames, którzy z zapałem zajmują się docieraniem do tajemnic i ukrytych opcji gier. Wśród danych na dysku Resident Evil: Operation Raccoon City udało się im ponoć znaleźć pliki graficzne, pochodzące z niewydanej gry Star Wars Battlefront III. W folderze nazwanym „Luke”, odkryto zestaw tekstur postaci Luke`a Skywalkera, przebranego w kombinezon pilota A-Winga z Imperium Kontratakuje. Znaleziono też okraszone notką fabularną ilustracje, będące ekranami ładowania kolejnych misji, które przedstawiają lodową planetę Hoth. Ilustracje na BetaGames wymagały hasła i loginu użytkownika strony, ale szybko znalazły się też na forum NeoGaf i w serwisie Kotaku.
Co robią tajemnicze pliki na płycie z tytułem kompletnie niezwiązanym z filmami George`a Lucasa? W styczniu 2010 roku cytowaliśmy plotki, pochodzące z Kotaku, które wskazywały na to, że pieczę nad Star Wars Battlefront III powierzono studiu Slant Six Games, znanemu między innymi z SOCOM Confrontation. Deweloper ten odpowiada również za produkcję tegorocznego Operation Raccoon City. Obecność plików Battlefront na płycie z niedawno opublikowaną grą, zdaje się zatem potwierdzać przeszło dwuletnie pogłoski. Okazuje się, że Slant Six Games rzeczywiście pracowało nad trzecią częścią popularnej serii. Obie produkcje mogły dzielić nawet ten sam silnik graficzny i wykorzystywać podobną technologię.
Prawie na pewno, studio nie prowadzi już jednak żadnych prac nad tytułem. W kwietniu 2010 roku donosiliśmy, że LucasArts zawiesił pracę nad grą. Tak więc, najprawdopodobniej znalezione pliki są widmem tego co raczej nigdy nie trafi już w ręce graczy. Nie dowiemy się też zapewne, w jakim stopniu zaawansowania była produkcja skasowanego projektu.
Nie należy jednak porzucać nadziei. Według najświeższych plotek, które wypłynęły na światło dzienne w lutym tego roku, nowym producentem pechowego tytułu jest zespół Spark Unlimited. Studio zajmować się ma nim już od dłuższego czasu. Jeżeli wierzyć niepotwierdzonym informacjom, gra podobnie jak poprzednicy jest trzecioosobową strzelaniną. Będzie napędzana przez silnik Unreal Engine 3 i trafi na konsole Xbox 360 i Playstation 3.