autor: Kamil Zwijacz
Cyberpunk 2077 ukaże się przed czerwcem 2019 roku?
Poznaliśmy nowe szczegóły związane z dofinansowaniem przez rząd studia CD Projekt RED. Z opublikowanych informacji wynika, że studio ma czas na ukończenie zaakceptowanych projektów do czerwca 2019 roku.
W grudniu 2016 roku informowaliśmy, że studio CD Projekt RED otrzymało od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju około 28 milionów złotych na rozwój kilku technologii – City Creation, Seamless Multiplayer, Cinematic Feel oraz Animation Excellence. Nie wiemy na pewno, na potrzeby jakiej gry deweloper tworzy te rozwiązania, ale na myśl od razu przychodzi powstający od dłuższego czasu Cyberpunk 2077. Dziś dowiedzieliśmy się, że wszystkie projekty dofinansowane przez rząd muszą zostać ukończone przed czerwcem 2019 roku. Być może jest to też okres, w którym można się spodziewać premiery nowej gry twórców Wiedźmina. Należy jednak pamiętać, że termin ten dotyczy tylko wspomnianych projektów, a nie gry jako takiej. Ponadto firma może wnioskować o jego przedłużenie.
W związku z trwającymi pracami nad nowymi rozwiązaniami, studio poszukuje specjalistów – od programistów, przez projektantów questów, aż po kompozytorów. Wszystkie szczegóły na ten temat znajdziecie na stronie firmy.
Czym są opracowywane technologie?
Same nazwy poszczególnych technologii mówią już to i owo, ale CD Projekt RED jakiś czas temu podało dokładniejsze wyjaśnienia, więc by niczego nie pominąć, cytujemy je poniżej:
- City Creation – kompleksowa technologia służąca do kreacji „żywego”, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem;
- Cinematic Feel – kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi;
- Animation Excellence – kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi;
- Seamless Multiplayer – kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki razem z unikalnym zestawem dedykowanych narzędzi.