Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 grudnia 2019, 11:00

Cyberpunk 2077 to „dwa grube tomy książki samych dialogów”

Cyberpunk 2077 zdecydowanie nie będzie ubogi w rozmowy. Tak twierdzi Marcin Blacha ze studia CD Projekt RED, według którego wszystkie kwestie dialogowe wykorzystane w grze wystarczą, by zapełnić dwa obszerne tomy książkowe. Sama historia ma być też „szerszej skali” niż ta z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.

Miłośnicy dialogów raczej nie będą narzekać na ich brak w Cyberpunku 2077. - Cyberpunk 2077 to „dwa grube tomy książki samych dialogów” - wiadomość - 2019-12-01
Miłośnicy dialogów raczej nie będą narzekać na ich brak w Cyberpunku 2077.

Premiera Cyberpunka 2077 to wciąż kwestia miesięcy, co jednak nie przeszkadza twórcom w ujawnianiu kolejnych informacji. Ostatnio na jej temat wypowiedział się Marcin Blacha, kierujący zespołem odpowiedzialnym za scenariusz produkcji, a swego czasu pracujący nad warstwą fabularną pierwszego Wiedźmina. W rozmowie z serwisem INNPoland.pl zdradził, że dialogi w Cyberpunku 2077 wystarczą do wypełnienia dwóch obszernych tomów książkowych. Same komentarze reżyserskie zajmują drugie tyle, a kolejne cztery tomy trzeba by przeznaczyć na niewykorzystane materiały. A to tylko część z obszernej dokumentacji powstałej w trakcie prac nad fabułą.

Marcin Blacha nie jest już szeregowym scenarzystą, ale nie zrezygnował z pisania. - Cyberpunk 2077 to „dwa grube tomy książki samych dialogów” - wiadomość - 2019-12-01
Marcin Blacha nie jest już szeregowym scenarzystą, ale nie zrezygnował z pisania.

Rzecz jasna, obszerność scenariusza niekoniecznie przekłada się na jego jakość, lecz w tym przypadku gracze mogą raczej spać spokojnie. W końcu Wiedźmin 3: Dziki Gon pokazał, że polskie studio dobrze radzi sobie z kreowaniem fabuły oraz świata gry. Niemniej Marcin Blacha uznał za stosowne wspomnieć, że Cyberpunk 2077 to nie będzie tylko „Wiedźmin w przyszłości”. Historia gry ma być znacznie większa w skali niż wirtualne przygody Geralta z Rivii, mimo że sam główny wątek będzie krótszy od tego z trzeciego Wiedźmina:

Z perspektywy twórcy, Cyberpunk 2077 to opowieść o bohaterach postawionych w opozycji do świata, a świat jest jednym z bohaterów i dla mnie to znacznie szersza skala niż opowieści o małych ludzkich dramatach przedstawione w Wiedźminach.

Blacha zapewnił, że dokłada wszelkich starań, by fabuła stała na jak najwyższym poziomie. Sam bierze aktywny udział w jej tworzeniu, mimo zajmowanego przez siebie wysokiego stanowiska w firmie (co porównuje do jednoczesnego dyrygowania i grania w orkiestrze). Nie obawia się też zbytnio o jakość, bo – jak stwierdził – „pracuje z samymi utalentowanymi ludźmi”. Dlatego też on i jego zespół skupiają się przede wszystkim na zachowaniu spójności świata, w czym pomaga wspomniana obszerna dokumentacja (w tym opisy postaci i miejsc), a także… wiki z wiedzą o fabule Cyberpunka 2077.

Oczekiwania wobec nowej gry CD Projekt RED są ogromne. Już samo hasło „nowa gra twórców Wiedźmina 3” było dla wielu wystarczającą zachętą, a polskie studio zadbało o odpowiednie wypromowanie produkcji. Dość wspomnieć pojawienie się Keanu Reevesa na tegorocznych targach E3, które wciąż pozostaje jednym z najbardziej pamiętnych momentów branży gier w 2019 roku. Czy jednak tytuł rzeczywiście rozbije bank i okaże się co najmniej równie udany co ostatnia gra z Geraltem, dowiemy się dopiero za parę miesięcy. Cyberpunk 2077 zadebiutuje 16 kwietnia na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Cyberpunk 2077 ma być kolejnym hitem znad Wisły, który podbije serca graczy na całym świecie. - Cyberpunk 2077 to „dwa grube tomy książki samych dialogów” - wiadomość - 2019-12-01
Cyberpunk 2077 ma być kolejnym hitem znad Wisły, który podbije serca graczy na całym świecie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej