Prawie 14 mln sztuk Cyberpunk 2077 sprzedanych w 2020 roku. Większość na PC
CD Projekt podzieliło się informacjami na temat sprzedaży Cyberpunka 2077. Flagowa produkcja firmy rozeszła się w liczbie ponad 13,7 miliona sztuk.
- Cyberpunk 2077 rozszedł się w ponad 13,7 miliona sztuk.
- To wynik poniżej średniej wcześniejszych prognoz analityków.
- CD Projekt pochwalił się także skutecznością swojego marketingu oraz skalą przedsięwzięcia, jakim było stworzenie gry.
Firma CD Projekt podzieliła się danymi dotyczącymi sprzedaży Cyberpunka 2077. Według opublikowanych danych gra rozeszła się w 2020 roku w liczbie ponad 13,7 miliona sztuk na całym świecie. Jest to wynik mniejszy niż średnia wcześniejszych prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes. Przewidywania te wynosiły bowiem 14,7 miliona egzemplarzy.
Ponad połowa, czyli 56% ze sprzedanych kopii, to wersja pecetowa. Wydania na PlayStation 4 oraz Xboxa One to kolejno 28% i 17%. Udostępnione dane zdradzają również, że zdecydowana większość graczy zakupiła cyfrową wersję gry. Na pudełkową edycję Cyberpunka 2077 zdecydowało się tylko 27% z nich. Nie jest to więc nawet 1/3 wszystkich posiadaczy RPG od CD Projekt RED.
W sieci pojawiły się również informacje dotyczące zwrotów gry. Finalnie firma musiała na nie wydać jedynie nieco ponad 8 milionów złotych. Przekłada się to na około 37 tysięcy kopii gry. W skali całej sprzedaży Cyberpunka 2077 jest to więc znikoma ilość.
CD Projekt pochwalił się także skutecznością oraz skalą swojego marketingu. Promocja Cyberpunka 2077 objęła 55 różnych kampanii reklamowych kierowanych na poszczególne rynki z całego świata. Działanie to przełożyło się na ponad 3,1 miliarda wyświetleń materiałów związanych z promocją gry. Zdradzono również całkowity budżet produkcji po doliczeniu kosztów marketingu. Połączone kwoty, jakie wydano na tworzenie gry oraz jej reklamę, wyniosły 1,2 miliarda złotych.
Firma podzieliła się także informacjami na temat skali przedsięwzięcia, jakim było samo stworzenie produkcji. Nad Cyberpunkiem pracowało 530 deweloperów z CD Projekt RED, ale w cały projekt zaangażowanych było ponad 5200 osób. Samych aktorów zatrudnionych w celu nagrania linii dialogowych było 2 tysiące. Jest to związane z faktem, że gra doczekała się pełnej lokalizacji dźwiękowej w 11 językach. Wszystkich wersji językowych stworzono ostatecznie 18.
Oprócz tego twórcy jeszcze raz zapewnili, że w dalszym ciągu pracują nad kolejnymi aktualizacjami do gry. Jak sami przyznali, uważają ją za drugi, obok Wiedźmina, filar, na którym chcą budować swoje studio.