Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 nie wcześniej niż w 2014 roku
W najnowszych wywiadach z ludźmi ze studia CD Projekt RED zdradzono, że Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 ukażą się dopiero na następną generację konsol. Premiera obu gier nastąpi nie wcześniej niż w 2014 roku.
CD Projekt RED błyskawicznie trafił to czołówki gatunku RPG, więc każdy kolejny projekt tego dewelopera wyczekiwany jest z niecierpliwością. Wiemy, że obecnie zespół pracuje nad co najmniej dwoma tytułami – produkcją z gatunku dark fantasy (najprawdopodobniej chodzi o trzeciego Wiedźmina) i grą Cyberpunk 2077. Redaktor naczelny serwisu Gadżetomania, Piotr Gnyp przeprowadził wywiad z Adamem Kicińskim, prezesem studia, i opublikował na swoim koncie Twitter kilka ciekawych informacji.
Okazuje się, że wspomniana gra dark fantasy jest w bardziej zaawansowanych stadiach prac niż Cyberpunk 2077 i dlatego najprawdopodobniej trafi do sprzedaży jako pierwsza. Nie znaczy to jednak, że premiera któregokolwiek z tych projektów jest bliska. Na 2013 rok CD Projekt RED nie ma zaplanowanych żadnych większych premier. Oba tytuły trafią więc na półki sklepów najwcześniej w 2014 roku.
Przy tak odległej dacie premiery i poziomie zaawansowania tych gier nie dziwi informacja, że ukażą się one dopiero na następną generację konsol. Niestety, nie ma też co liczyć na konwersje Wiedźmina 2 na PlayStation 3. CD Projekt RED nie ma żadnych planów w tym względzie. Rozważane jest za to przeniesienie marki na urządzenia mobilne, choć na razie brak jakichkolwiek konkretów w tej sprawie.
Warto przy okazji wspomnieć o trochę wcześniejszym wywiadzie udzielonym serwisowi PCGamer. Stwierdzono w nim, że istnieją duże szanse na wsparcie dla narzędzi moderskich do Cyberpunka 2077. Jednocześnie twórcy nie są gotowi niczego obiecać, gdyż gra znajduje się na bardzo wczesnym etapie produkcji. Obecnie zespół zajmuje się opracowywaniem fundamentów, w czym pomaga Mike Pondsmith, czyli autor stołowej gry fabularnej Cyberpunk 2020. Część z ludzi zatrudnionych w CD Projekt RED rozpoczęła już jednak tworzenie pierwszych modeli i grafik. Przed studiem stoi niełatwe zadanie, gdyż jest to dla niego pierwszy projekt z otwartą strukturą świata, a jednocześnie w planach jest dostarczenie rozbudowanej fabuły.