Crucible Amazonu przechodzi w stan zamkniętej bety miesiąc po premierze
Amazon Game Studios ogłosiło, że przygotowana przez nie darmowa sieciowa strzelanka Crucible po przeszło miesiącu od premiery zostanie cofnięta do fazy beta. Będzie ona polegała przede wszystkim na bliższej współpracy społeczności z twórcami.
- Amazon Game Studios zdecydowało się na cofnięcie premiery swojej sieciowej strzelanki Crucible i przeniesienie jej do fazy zamkniętej bety.
- Będzie ona polegała na ścisłej współpracy między twórcami a społecznością w kwestii dalszego rozwoju gry.
- Osoby, które nadal chcą bawić się w grze, zachowają wszystkie poczynione do tej pory postępy. Osoby nowe będą mogły uzyskać dostęp do tytułu za pośrednictwem jego oficjalnej strony.
- Nie wiadomo, jak długo potrwa faza zamkniętej bety Crucible.
21 maja na platformie Steam swoją oficjalną premierę miało Crucible, czyli darmowa sieciowa strzelanka przygotowana przez Amazon Game Studios. Mimo początkowego sukcesu tytuł szybko zaczął tracić graczy i spotkał się z krytyką ze strony części z nich (do grupy niezadowolonych należał między innymi znany streamer Shroud). W konsekwencji twórcy zdecydowali się na zamknięcie dwóch z trzech trybów zabawy i ogłosili, że zamierzają skupić się na rozwoju tylko jednego – najpopularniejszego Heart of the Hives. Jak się jednak okazuje, nie był to koniec dość drastycznych kroków mających na celu uratowanie Crucible. Otóż przedstawiciele Amazon Game Studios ogłosili, że cofają premierę pełnej wersji i przerabiają ją na zamkniętą betę. Stanie się to dziś o godzinie 18:00 czasu polskiego.
Co to w praktyce oznacza? Przede wszystkim bardziej ścisłą współpracę między społecznością a twórcami. Jak możemy przeczytać w komunikacie, każdego tygodnia w z góry zaplanowanym czasie będą odbywały się rozgrywki z członkami Amazon Game Studios, podczas których zbiorą oni wszelkie uwagi na temat kształtu produkcji i na ich podstawie będą opracowywali jej rozwój (obecne plany, które mimo powrotu do zamkniętej bety będą realizowane, wyglądają w ten sposób).
Aby nieco uporządkować komunikację, autorzy zapowiedzieli stworzenie specjalnej rady społeczności. W jej skład wejdą zarówno osoby bawiące się bardziej luźno, jak i najbardziej kompetytywni zawodnicy. Z nimi twórcy chcą pracować szczególnie blisko. Wszelkie szczegóły na ten temat mają zostać podane wkrótce.
Ponadto w trakcie zamkniętej bety Crucible nie będzie już można zdobyć gry na Steamie. Osoby, które zechcą zobaczyć obecny stadium rozwoju tytułu, będą mogły uzyskać dostęp do niego wyłącznie poprzez rejestrację na oficjalnej stronie.
Poza tym niewiele się zmieni. Wszyscy, którzy zainstalowali tytuł za pośrednictwem Steama, wciąż uruchomią go bez problemu i nawet nie będą musieli niczego ponownie ściągać. Zachowają także wszelkie postępy, zdobyte elementy kosmetyczne, zakupione battle passy oraz możliwość korzystania ze sklepu wewnątrz gry. W końcu, nie zmienią się też zasady co do publikowania materiałów z tytułu – wciąż będzie można go nagrywać, streamować, robić screeny i opisywać swoje wrażenia, a następnie umieszczać to wszystko w sieci.
Jak na razie nie wiadomo, kiedy Crucible opuści fazę zamkniętej bety. Gdy twórcy będą gotowi na podanie jakiejkolwiek dokładnej daty, zapewne zrobią to za pośrednictwem swojej strony i mediów społecznościowych.
Warto zaznaczyć, że Crucible nie jest pierwszym przypadkiem gry, której premiera została w pewnym sensie „cofnięta”. Również MMO Final Fantasy XIV, po tym, jak spotkało się z ostrą krytyką ze strony społeczności i recenzentów, zostało zamknięte, wycofane z rynku i przebudowane od fundamentów. Ostatecznie wyszło to tytułowi na dobre. Czy podobnie będzie z produkcją Amazon Game Studios? Przekonamy się o tym w najbliższej przyszłości.